Avatar billede freddyf Nybegynder
21. oktober 2004 - 19:07 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

ER det muligt have messengers kørend på samme tid?

Jeg vil gerne have det sådan, at man har to MSN kontier åben hver for sig (på samme tid)... er det muligt?
Avatar billede freddyf Nybegynder
21. oktober 2004 - 19:08 #1
og evt. hvilket program kan man bruge?
Avatar billede asplokink12345 Nybegynder
21. oktober 2004 - 19:10 #2
windows messenger og msn messenger kan de ikke køre hver for sig?
Avatar billede freddyf Nybegynder
21. oktober 2004 - 19:15 #3
øhm, forskel på de to? er ikke helt med?
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2004 - 19:17 #4
Jo.. MSN Messenger og Windows Messenger kan dagtens køre på samme tid på den samme pc..
Men i med samme messenger konto, da den første så vil blive logged af når du starter den sidste..
Men det er vel helle ikke det der er meningen..
Så ja, det kan du godt..
Avatar billede asplokink12345 Nybegynder
21. oktober 2004 - 19:18 #5
kun at msn messenger er lidt bedre :D
Der er kun de vigtigeste ting i windows messenger, altså skrive beskeder og smileys og se hvem der er online osv, mens msn messenger har alle mulige ting..
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2004 - 19:19 #6
fra  http://ask-leo.com/whats_the_difference_between_msn_messenger_windows_messenger_and_windows_messenger.html

While Windows Messenger and MSN Messenger look very similar, they are, in fact, two separate applications. The good news is that either can be used to access the same .NET Messaging Service contacts. That's the default instant messaging service for both, and the one you'll use on the internet. What that really means is that if all you're doing is instant messaging your friends and family on the internet, it doesn't matter which one you use, and changing from one to the other is not a problem.

Unfortunately, as I said, they are two different programs. They have slightly different feature sets, and release on different schedules. In particular, Windows Messenger is more tightly integrated with applications such as Microsoft Exchange, Microsoft Outlook, Microsoft Outlook Express, or the Remote Assistance feature of Windows XP.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2004 - 19:20 #7
MSN messenger er lidt langsommere, men det er ikke noget almindelige mennesker man kan mærke..
Avatar billede asplokink12345 Nybegynder
21. oktober 2004 - 19:21 #8
Gartzen --> Så vidt freddyf siger så er det to MSN kontier der bliver snakket om.. Var lidt i tvivl om man kunne være på 2 forskellige kontoer på en gang via Windows Messenger og MSN Messenger, men nu ved jeg da det. Så blev jeg lidt klogere..
Avatar billede buddy45 Juniormester
21. oktober 2004 - 19:21 #9
Det kan du godt. Du skal hent Jnzrloader på www.mess.be og starte MSN Messenger med den.
Avatar billede freddyf Nybegynder
21. oktober 2004 - 19:22 #10
okay! Jeg har vidst MSN messenger... det står der ihvertfald i baren øverst. Hvor får jeg fat i Windows messenger?

Og har jeg forstået det korrekt? Jeg kan altså godt have 2 forskellige MSN kontoer kørende på samme tid? ;)
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2004 - 19:23 #11
du har garenteret allerede windows messenger hvis du kører med XP eller win 2000.Gør du det?
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2004 - 19:24 #12
under programmer i start menuen er der sikkert både en MSN messenger 6.2 og en windows messenger.. Ikonerne er næsten ens..
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2004 - 19:25 #13
ellers kan du finde det her, medmindre du har afinstalleret det.. (det har du sandsynlig vis ikke)
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
Avatar billede asplokink12345 Nybegynder
21. oktober 2004 - 19:25 #14
windows messenger kan du tilføje i kontrolpanel --> tilføj/fjern programmer --> tilføj/fjern windows komponenter

ellers kan du hente det på

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=77c3799f-6388-4193-8002-be55584c1ac1&displaylang=da
Avatar billede plx Nybegynder
21. oktober 2004 - 19:37 #15
En anden mulighed. Hent Process Explorer fra www.sysinternals.com Med dette værktøj kan du lukke forskellige 'handles', som er oprettet af de programmer som kører på computeren.

msn laver et event som hedder 'MSNMSGR'. Luk dette handle, og du kan åbne flere msn'er..