Avatar billede jondmac Nybegynder
21. oktober 2004 - 18:15 Der er 5 kommentarer

Er det muligt at bestemme hvor på harddisken windows bliver insta

Er det muligt at bestemme hvor fysisk på harddisken windows bliver installeret, ligsom man kan med nogle unix systemer. Sådan så man "kunne" installere windows på de yderste spor, og dermed få windows til at kører hurtigere?

Jeg håber virklig der er en måde, for det ville da være en fed måde at give sin computer et boost på!
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. oktober 2004 - 20:04 #1
Nej - det kan ikke lade sig gøre med windows. Du kan dog jævnligt sørge for defragmentering - det hjælper en del!
Avatar billede plx Nybegynder
21. oktober 2004 - 20:09 #2
Tja første sektor ligger i yderste spor. Så hvis du opretter en speciel partition som den første på disken til Windows, så kommer den vel helt automatisk til at ligge i de yderste spor..
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. oktober 2004 - 20:12 #3
plx> hehe - bare anbefal at han opretter et C: drev - det er ikke det svar han leder efter ;)
Avatar billede reshafim Nybegynder
22. oktober 2004 - 09:29 #4
Du kan installere Windows hvor du vil, men den ”skal lige på C drev for at alt skal fungere”
reshafim
Avatar billede jondmac Nybegynder
02. november 2004 - 14:10 #5
Ja, men jeg læste at man med linux kunne få det til at køre op til 15% hurtigere ved at installere det yderst på listen, og tænkte at man også måtte kunne det med windows. Hvis jeg f.eks tager Partision Magic og opretter en partition først på disken der f.eks er 3gb, og installere windows der. Og efter det tager jeg Partition Magig og gør partitionen større så den fylder hele disken. (vil helst ikke have 2 partitioner på min master harddisk, da det vil være for mange drev. jeg har en slave harddisk med et D: og E:)

Håber nogen kan hjælpe!