Avatar billede tmidtboell Nybegynder
08. marts 2001 - 21:26 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

IIS virker ikke når jeg ikke er logget på med modem

Hi Guys,

Jeg kan ikke få min IIS til at virke uden at jeg er logget på nettet via mit modem.

Kan det være rigtigt at man ikke kan teste ASP sider uden at være on-line?

Jeg håber der en nogen der kan hjælpe mig.

På forhånd tak.

Thomas
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
08. marts 2001 - 22:00 #1
Avatar billede tmidtboell Nybegynder
08. marts 2001 - 22:04 #2
Det har jeg prøvet og det er det der ikke virker!!!

Når jeg connectet til nettet via mit modem virker det fint!!!

Any ideas????
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. marts 2001 - 22:06 #3
Så brug den gode gamle PWS
Avatar billede tmidtboell Nybegynder
08. marts 2001 - 22:19 #4
Jeg køre W2K og så vidt jeg er orienteret kan PWS ikke køre på W2K eller kan den?
Avatar billede skovtrold Nybegynder
09. marts 2001 - 10:57 #5
Det lyder som om du enten ingen netkort har, eller kun har opsat en dialup-adapter.
IIS har INGEN problemer med at afvikle filer/sites lokalt uden en modemadgang, men den kræver TCP/IP og Client for MS Networks på netkortet. Så problemet ligger altså i din konfiguration af Windows 2000 og IKKE i IIS selv.
Avatar billede tmidtboell Nybegynder
09. marts 2001 - 11:02 #6
<<skovtrold>> Du har fuldstændig ret jeg har ikke et netværkskort i maskinen.... Kan det så slet ikke lade sig gøre, eller hvad skal jeg gøre....
Avatar billede skovtrold Nybegynder
10. marts 2001 - 09:35 #7
Jeg vil da kraftigt anbefale dig at sætte et netkort i maskinen og få det fulde udbytte af IIS 5. Det er efter min mening den absolut bedste webserver på markedet, og under normale omstændigheder (læs: W2K konfigureret korrekt) så er der stort set ikke noget du IKKE kan med IIS mht. afvikling af ASP applikationer/COM+. Iøvrigt er MSXML parseren også intalleret som standard, så du (gennem ASP) kan afvikle XML/XSLT.
Held og lykke med det...
( læs evt. mere her: http://www.microsoft.com/windows2000/guide/server/features/web.asp )
Avatar billede tmidtboell Nybegynder
13. marts 2001 - 20:31 #8
<<skovtrold>>
Så er der kommet netværkskort i maskinen.

Jeg har ikke nogen fast forbindelse til internettet, og det virker stadig kun når jeg or logget på via mit modem. Any clues????

pft,
Thomas