Avatar billede tand Seniormester
21. oktober 2004 - 14:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

komprimering af mpeg filer.

Jeg har lagt en VHS film ind i Pinnacle og redigeret den der, nu vil jeg gerne have den lagt over på en DVD,men den fylder for meget (8,3GB) men jeg ved ikke hvordan man bedst kan komprimere den, jeg kan i pinnacle vælge og lave MPEG eller AVI filer. Jeg har Nero 6 og været inde i Nero Recode,men den vil tilsyneladende ikke arbejde med disse filer.?
Avatar billede henninga Novice
22. oktober 2004 - 01:29 #1
Hvis du laver MPEG-2 filer fra Studio 9 kan du bestemme størrelsen af filen ved at indstille bitrate. Hvis filmen er ca. 1 time kan du have en bitrate på ca 8000Kbps.
Du kan hente en bit-rate calculator her: http://www.abmedia.dk/video/link.htm  under Download. Ganske enkel at bruge.
HenningA
Avatar billede tand Seniormester
22. oktober 2004 - 09:36 #2
Får jeg en bedre kvalitet hvis jeg laver MPEG-2 om til VOB-BUP-IFO
og så derefter komprimerer dem i DVD decrypter ?
forstår du hvad jeg mener?
Avatar billede jec_stampe Nybegynder
22. oktober 2004 - 11:12 #3
Hvad outputter Studio 9 i ? Hvis du kan få en video_ts som resultat kan du fx. bruge DVDShrink eller DVD2One til at komprimere så resultatet kan være på en skive
Avatar billede henninga Novice
22. oktober 2004 - 11:14 #4
Jeg ved ikke om dvd-decrypter laver et bedre billede end studio9, det må du lade komme an på en prøve (selv om det tager tid ;o)
Men begge dele kan lade sig gøre - og dvd-decrypter er måske lettere at have med at gøre for der regner programmet jo størrelsen ud for dig.
Avatar billede tand Seniormester
22. oktober 2004 - 18:05 #5
Jeg har fundet ud af det
Avatar billede tand Seniormester
22. oktober 2004 - 18:10 #6
Du skal lige have point Henninga
hvordan er det lige man gør ?
Avatar billede henninga Novice
24. oktober 2004 - 17:28 #7
Det er bare OK - du fandt ud af det.
Gem bare dine point til en anden gang :o)

m.v.h.
HenningA
Avatar billede tand Seniormester
24. oktober 2004 - 18:20 #8
OK