Avatar billede firstchoice Nybegynder
21. oktober 2004 - 13:40 Der er 7 kommentarer

Udskrive hele stien uden filnavn

I en makro vil jeg gerne udskrive hele stien til filen, men uden filnavn.
How to do??
Avatar billede kabbak Professor
21. oktober 2004 - 13:43 #1
activeworkbook.path

mener jeg
Avatar billede idle Nybegynder
21. oktober 2004 - 13:45 #2
Alternativt findes der også en funktion, som kan anvendes i regnearket, hvis det er interessant:

=INFO("bibliotek")
Avatar billede oernhoej Nybegynder
21. oktober 2004 - 14:50 #3
Lige et tillægsspsm. jeg har prøvet den med =INFO
Jeg får ikke hele stien, hvordan gør man det?
Avatar billede idle Nybegynder
21. oktober 2004 - 15:11 #4
Det forstår jeg ikke - hvis jeg sætter formlen =INFO("bibliotek") ind i en celle, så får jeg hele stien (inkl. drevbogstav). Du skal ikke skifte "bibliotek" ud med noget, men bare taste formlen, bogstav for bogstav ...
Avatar billede martin_moth Mester
21. oktober 2004 - 16:10 #5
Eller

Sti uden filnavn:      ActiveWorkbook.Path
filnavn alene:        ActiveWorkbook.Name
Stil og filnavn:      ActiveWorkbook.Path & "\" & ActiveWorkbook.Name
Avatar billede oernhoej Nybegynder
22. oktober 2004 - 08:12 #6
Hvis jeg i en celle skriver =INFO("bibliotek") så får jeg kun første halvdel af stien, jeg mangler 3 underbibioteker og filnavnet.
Avatar billede firstchoice Nybegynder
24. oktober 2004 - 12:01 #7
Tak for hjælpen