Avatar billede hestetoften Nybegynder
21. oktober 2004 - 12:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

flytte installation fra C: til E:

Hej

Jeg håber at dette kan lade sig gøre!

jeg har  en fysisk disk på 3 GB med drev navn C: hvorpå W2K er installeret.
Og jeg har en fysisk disk med D:(20GB) og E:(10GB)

Det jeg vil er at flytte hele inst. fra C: til E:, og hive C: ud af maskinen, og omdøbe E: til C:!
Således at maskinen kan startes op på det "nye" C: drev, uden at skulle til at installere alt igen.

Kan dette lade sig gøre ? evt. via andre programmer (partition magic eller norton ghost)?

På forhånd tak
Lars
Avatar billede uno_l-d Nybegynder
21. oktober 2004 - 13:15 #1
jeg tror det vil være nemmere at installere windows forfra, det tager jo kun en lille time.
Avatar billede freehelp Praktikant
21. oktober 2004 - 13:21 #2
Tager 5 min med en unattended disk :-)
Avatar billede hestetoften Nybegynder
21. oktober 2004 - 13:28 #3
unattended disk ??
Avatar billede freehelp Praktikant
21. oktober 2004 - 13:39 #4
Avatar billede kenp Novice
21. oktober 2004 - 15:31 #5
eller lave en ghost af dit c-drev (hele disken) og ligge den på D, pille C fra og flytte e ned til C også ligge et ghost på! (tager ca. 30 minutter) så har du en identisk indstalltion som stadigvæk virker med alle programmer m.v.
Avatar billede hestetoften Nybegynder
21. oktober 2004 - 16:55 #6
Jeg prøver lige kenp's model.

Jeg har dog aldrig prøvet at lave en ghost før, men jeg prøver.

vender tilbage når jeg er kommet lidt længere, eller hvis jeg okke kan få det til at virke.

Er der en af jer der kender til en ghost "how to do" beskrivelse ??

Lars
Avatar billede kenp Novice
21. oktober 2004 - 17:10 #7
Avatar billede kenp Novice
21. oktober 2004 - 17:11 #8
(husk at lave et ghost til image også fra image til disk igen) (jeg går udfra at det er 3 fysiske diske du har i)
Avatar billede hestetoften Nybegynder
07. december 2004 - 21:24 #9
fik det ikke til at virke

lavede en ny inst.