Avatar billede kroxx Nybegynder
19. oktober 2004 - 20:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med harddisk i bios

Jeg har købt mig et abit vt7 bundkort med en intel celeron 2.8GHz processor og 256mb Kingston ram. Desuden har jeg så købt 2 Western Digital 80gb harddiske.
Problemet er at bios'en åbenbart ikke rigtig kan lide harddisken. Når jeg går ind i setup finder den ikke noget og hvis jeg bare lader autodetecte under opstart tager det omkring 2-3 minutter før den bliver fundet. Når XP så er kommet igang kører alt perfekt. Dette problem sker med begge WD harddiskene, men lige så snart jeg sætte en anden harddisk i kører alt bare som en drøm, også med WD harddisken på som slave.
Jeg har prøvet at flashe bios'en til nyeste version, men uden held.

Nogen der har en idé til hvad der kan være problemet?'
På forhånd tak. ;)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. oktober 2004 - 21:53 #1
Idé:
Noget med jumper settings på HD'erne.
Master / Slave / Autodetect ...
Avatar billede kroxx Nybegynder
19. oktober 2004 - 22:20 #2
Ja, den står på master og sidder på ide1, har prøvet slave men virker kun hvis en helt anden harddisk sidder som master.
Avatar billede kroxx Nybegynder
19. oktober 2004 - 22:30 #3
Ok, har fundet ud af problemet. Jumperen må åbenbart ikke sidde på når der kun sidder én enhed på ide-controlleren. Wierd? ^^
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. oktober 2004 - 22:34 #4
(Du behøver ikke 200p til mig for det - læg selv et [svar] og del med mig som du vil...)
Avatar billede kroxx Nybegynder
23. oktober 2004 - 13:26 #5
200p til dig. ;)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. oktober 2004 - 10:05 #6
OK da...