Avatar billede snowman71 Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sikre adgang til NTFS drev - krypterede filer

Hvordan er det nu at man sikre sig adgang til sine krypterede filer (NTFS) efter en formatering af c drevet? Det er noget med et rod certifikat, ik´?
Avatar billede plx Nybegynder
18. oktober 2004 - 16:15 #1
Du importerer blot dit personlige certifikat/private nøgle, som du selvfølgelig har husket at tage en backup af. Herefter vil der være adgang til dine filer..
Avatar billede plx Nybegynder
18. oktober 2004 - 16:17 #2
Men jeg synes lidt spørgsmålet lugter lidt af, at du ingen backup har af noget som helst? Og så er det surt show..
Avatar billede snowman71 Nybegynder
18. oktober 2004 - 20:14 #3
Jeg er heldigvis ikke startet endnu..;o)  hvordan er det man tager backup at det personlige certifikat/nøgle?
Avatar billede plx Nybegynder
18. oktober 2004 - 22:34 #4
Lyder godt. Jeg sad lige og blev nervøs på dine vegne :) Mange tror nemlig fejlagtigt, at de bare kan oprette en konto med samme navn og password, og igen få adgang til deres data.

Du kan eksportere fra internet explorer:

internet indstillinger > indhold > certifikater

ved markering af certifikat, kan du se i beskrivelsen hvilket der bruges til EFS. Og så klikker du blot på eksporter..

Oh husk at markere at du vil eksportere den private nøgle. Og du bruger bare de indstillinger den foreslår igennem wizarden.
Avatar billede snowman71 Nybegynder
18. oktober 2004 - 23:40 #5
mange tak for hjælpen! kan du ikke poste et "svar", så du kan få dine velfortjente point? ;o)
Avatar billede plx Nybegynder
19. oktober 2004 - 00:27 #6
Det skal måske lige bemærkes, at det certifikat kun gælder for den bruger du er logget på med lige nu..