Avatar billede clsc Praktikant
18. oktober 2004 - 00:32 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan gør jeg min PC lydløs (cpu + grafikkort)

Først: Jeg ønsker ikke svar om vandkøling.

Jeg har to specifikke ting i mit tower som jeg vil have gjort så lydløse (mht køling) som muligt.

1) Min CPU: AMD Barton XP 2500+

Nuværende køling: Glacialtech Igloo 2420

2) NVIDIA GeForce FX 5200

Nuværende køling: Præmonteret ventilator (medfulgte ved køb)

Mht. lydløse grafikkort (passiv køling) så modtager jeg også gerne forslag om dette (hvis de findes). Jeg er total nybegynder mht. hardware, men ikke bange for at skille PC'en ad og samle den igen hvis det skulle blive nødvendigt.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
18. oktober 2004 - 08:50 #1
www.tweakup.dk har mange gode fif, også anmeldelser af kølere
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
18. oktober 2004 - 08:51 #2
passiv køling af din fx5200 - se fx http://www.tweakup.dk/article/236/dk/
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
18. oktober 2004 - 08:53 #3
Avatar billede -mundi- Nybegynder
18. oktober 2004 - 08:53 #4
Avatar billede egidiussen Nybegynder
18. oktober 2004 - 08:53 #5
Hejsa
Da dit grafikkort er af en type som ofte købes med passiv køling, så vil jeg tro, at det sagtens kan gøre med passiv køling. Jeg kan dog ikke rigtig finde noget til dig som er passivt - du kunne evt bare starte med at give stikket ud til den lille køler som sidder på.

Til din CPU:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104947

Den køler kan du med stor sandsynlighed også bruge til din næste computer.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
18. oktober 2004 - 08:55 #6
mundi: med alt respekt - den køler vil være totalt overkill til et fx5200.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
18. oktober 2004 - 08:58 #7
arctic cooling laver gode kølere, den her er så billig at du kan prøve om det er nok, jeg leder stadig efter den optimale løsning ti lmig selv
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=49645
bemærk at den fylder lidt meget i bunden, tjek om den kan være der
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
18. oktober 2004 - 08:59 #8
hej, jeg smider osse lige et svar så :-)
Avatar billede -mundi- Nybegynder
18. oktober 2004 - 08:59 #9
Er det ikke lige meget om det er overkill ? Den koster 129 kroner og kan formentligt bruges til det næste grafikkort spørgeren køber.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
19. oktober 2004 - 14:31 #10
jeg har lige købt den jeg linker til ovenfor for at teste den - det spiller max - jeg har nu fundet min fremtidige køler, arctic cooling styrer
Avatar billede clsc Praktikant
24. oktober 2004 - 01:24 #11
Tak for gode svar, jeg har faktisk mere eller mindre besluttet mig for at pille FX'en ud af puteren, for jeg spiller ikke nogle krævende spil alligevel, så jeg ved faktisk ikke rigtig hvad jeg skal med den. Set fra det perspektiv tror jeg faktisk jeg vil prøve egidiussens forslag med bare at hive ledningen af :)

Anyway, jeg spurgte og jeg fik svar, så i skal naturligvis have point, for svarene var helt OK.