Avatar billede bartelsen Nybegynder
17. oktober 2004 - 12:28 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

360 graders video/foto hvordan?

Jeg vil gerne have lavet et 360 graders billede af en butik. Her skal man kunne dreje sig rundt i butikken og se sig omkring.
Hvordan laver man det?? Er det via en masse billeder eller er det video??
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
17. oktober 2004 - 12:32 #1
hvis video kan du tage en TLF og lave det med hvis det ikke skal fylde alverden, ellers et videokammera. Ved også man med nogle kammerae tag taget 5 billeder og klippe dem sammen.
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
17. oktober 2004 - 12:41 #2
Hvis jeg skulle lave sådan en opgave ville jeg, starte med at finde ud af hvor mange grader vinklen er når man fx skyder med 28mm. Lad os fx sige at den er 45 grader. Placere dig i midten af butikken, og skyd indtil du har været hele vejen rundt dvs at der i alt skal tages 8 billeder. Hiv samtlige billeder ind i Photoshop eller et andet billederedigeringsprogram og sæt dem sammen så det danne et panorama billede af hele butikken. Det skulle gerne kunne løse dit problem.  ( Husk at bruges stativ )
Avatar billede bartelsen Nybegynder
17. oktober 2004 - 12:43 #3
Jeg har ikke hørt om TLF så det tror jeg ikke den kan.. men ved blot at klippe 5 billeder sammen, får man da ikke den følelse af at man står mit i lokalet og kigger rundt?? Skal der ikke noget program til??
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
17. oktober 2004 - 12:45 #4
Som jeg læser spørgsmålet, skal billedet bruges til skærm og ikke print. Hvis det er til print, skal billede nok manipuleres for at opnå den ønskede effekt
Avatar billede pureshit Nybegynder
17. oktober 2004 - 12:47 #5
Nu blander jeg mig lige lidt, da dette lyder som noget jeg selv længe har ledt efter. Barthelsen det du mener er dette her ik?: http://www.skarrildhus.dk/ --> Tryk lav, mellem eller høj opløsning under billedet. Jeg har nemlig også længe funderet over hvordan det laves. Det må vel bare kræve et "lille Simpelt" program, da man "vel bare" skal have taget et panorama billede af et rum, og så få dem sat sammen i en ring?
Avatar billede bartelsen Nybegynder
17. oktober 2004 - 12:48 #6
Formålet er at den er til en hjemmeside og det skal være ligesom på http://www.pro-plan.dk/webdesign/360_film.php
Avatar billede bartelsen Nybegynder
17. oktober 2004 - 12:50 #7
Jo du har ret.. det er også ligesom Skarrildhus... Jeg har også en tro om at det er okey nemt, hvis man blot ved det og har de rette værktøjer..
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
17. oktober 2004 - 12:54 #8
Jeg tror at problemet kan løses både via video og via stilbilleder. Som video får du så at sige billederne i en "ring", men som stil billeder ligger de bare i en lang række og danner et panorama billede. Hvad enter du bruger video eller stilbilleder, kan det laves i flash eller som et java script.
Avatar billede bartelsen Nybegynder
17. oktober 2004 - 13:31 #9
Jeg syntes bare at jeg har hørt om et program tidligere, som kun var til denne form for at danne panorama billeder...
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
17. oktober 2004 - 13:51 #10
bartelsen: du har ret der findes en program til det.... kan bare ik huske hvad den hedder... har selv haft den engang....
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
17. oktober 2004 - 13:59 #12
Det billede som du ser her på denne her side: http://www.pro-plan.dk/webdesign/360_film.php
Er læavet af denne her program: PixMaker Value
Experience a panoramic memory from your holiday and happy occasions
http://www.pixaround.com/
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
17. oktober 2004 - 18:22 #13
jeg kan da fx med min nokia 6230 optage film klip som ikke fylder så meget men er af ret god kvalitet. Den kan du da bare smide på din side alligevel. Det er lettetst må jeg nok erkende.
Avatar billede bartelsen Nybegynder
18. oktober 2004 - 23:05 #14
Jamen ved at optage via en telefon eller videokamera får man ikke den effekt som er vist i de eksempler på de links som står ovenover..
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
20. oktober 2004 - 08:25 #15
det er rigtigt, men tilgengæld for du det du spurgte om :D