Avatar billede wqazr Nybegynder
15. oktober 2004 - 22:33 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

hent http://rss.asdf.dk/dr.rss

hvordan kan jeg, i php fx. hente denne rss http://rss.asdf.dk/dr.rss ?? og selv lave den opstilling jeg har lyst til?
Avatar billede coderdk Praktikant
15. oktober 2004 - 22:35 #1
F.eks. med http://magpierss.sourceforge.net/
Bare søg på google efter php rss parser
Avatar billede wqazr Nybegynder
15. oktober 2004 - 22:40 #2
har set på det der før, men fatter det ikke..
Avatar billede wqazr Nybegynder
15. oktober 2004 - 22:45 #3
Kan du ikke give mig den kode jeg skal bruge?
Avatar billede coderdk Praktikant
15. oktober 2004 - 22:46 #4
Prøv googlesøgningen, ellers må du jo til at sætte dig ind i RSS 1.0 - http://web.resource.org/rss/1.0/ og i parsing af XML: http://dk.php.net/xml
Det er ikke så svært, og RSS 1.0 er rimelig simpel.
Hvis du får problemer kan vi jo prøve at hjælpe dig her på eksperten.
Avatar billede wqazr Nybegynder
15. oktober 2004 - 22:50 #5
Jeg skal bruge koden til det, når jeg så får den kan jeg meget nemmere overskue hvad de forskellige ting gør..
Avatar billede olebole Juniormester
15. oktober 2004 - 22:59 #6
<ole>

1. Om du meget nemmere kan overskue tingene ved hjælp af en evt. kode, ville du kunne vide noget om, hvis du kendte denne kode.
2. Skal du bruge 'koden', kan du gøre, som coderdk foreslår:
    http://www.google.dk/search?hl=da&q=php+rss+parser&meta=
det må være til at overskue  :)

Eksperten.dk er ikke et online webbureau, hvor man kan bestille gratis kildekoder, men et forum for 'hjælp til selvhjælp'. Har du problemer med en aktuel kode, er det altid nemt at få kompetente svar  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede hmortensen Nybegynder
15. oktober 2004 - 23:01 #7
Hvis du henter magpierss, er der eksempel scripts med
Avatar billede wqazr Nybegynder
15. oktober 2004 - 23:06 #8
jamen den der magpierss kan kun hentes som .tar.gr eller sådan noget.. ikke som .zip
Avatar billede wqazr Nybegynder
15. oktober 2004 - 23:10 #9
Nu spørger jeg så.. er der nogle der ligger inde med, ved hvor der ligger eller vil lave en kode der henter http://rss.asdf.dk/dr.rss ? Hvis i ikke vil, kan, gider eller sådan noget, så lad være med at skrive til mig..
Avatar billede olebole Juniormester
15. oktober 2004 - 23:20 #10
Gider du ikke bare lade være med at skrive til os, hvis du ikke gider hive underarmen ud af analporten og lave en lille bitte smule selv?

Du kan ved at klikke på Google-linket ovenfor finde bunker af eksempler - og er din pegefinger for gigtsvag til at klikke, kan du jo ikke stille meget op med en kode, der bliver postet her ...... eller?
Derudover er du den første PHP'er, jeg har hørt om, der ikke kan finde ud af at udfolde en .tar  :)
Avatar billede wqazr Nybegynder
15. oktober 2004 - 23:23 #11
Hvis du læste mit spg hendvendte jeg mig til folk der ville hente den ud, så jeg selv kunne lave opstillingen, ikke til folk der siger brug google, som jeg har prøvet i flere timer nu..
Avatar billede wqazr Nybegynder
15. oktober 2004 - 23:30 #12
N**d
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. oktober 2004 - 00:12 #13
For at udpakke en tar.gz fil:
tar zxvf filnavn.tar.gz

I windows højreklik --> Extract (Du har vel winrar/winace eller noget lignende)

Ole, don't drink 'n write ;)
Avatar billede olebole Juniormester
16. oktober 2004 - 00:29 #14
Ak, var man dog bare stiv. Så kunne man trøste sig med, det sikkert bare var en hallucination - og at der ikke fandtes så hjælpeløse stakler.

Bag linket ovenfor ligge adskillige eksempler på parsers, der udfoldes med WinZip. Hvis det kan volde timers hovedbrud, kan jeg ikke forstå, hvordan man kan finde ud af at oprette en bruger på Eksperten  :)
Avatar billede mjl Nybegynder
16. oktober 2004 - 09:34 #15
Jeg anede ikke hvad i talte om, men den URL [wqazr] havde sat ind, har jeg kørt igennem en [?]Parser[?] og nu ligner koden alm. HTML - var det det, han skulle bruge?
Avatar billede wqazr Nybegynder
16. oktober 2004 - 15:32 #16
Det jeg søger er en PARSERS kode..
Avatar billede wqazr Nybegynder
16. oktober 2004 - 15:32 #17
Altså jeg søger PARSERENS php kode..
Avatar billede exp Juniormester
16. oktober 2004 - 15:40 #18
magpie magpie magpie magpie magpie magpie magpie magpie magpie magpie magpie magpie magpie magpie magpie magpie magpie magpie magpie magpie

Har brugt det her:
www.firewerx.dk/f/
Avatar billede wqazr Nybegynder
16. oktober 2004 - 15:43 #19
men har du php koden til systemet?
Avatar billede exp Juniormester
16. oktober 2004 - 15:49 #20
Ja det har jeg, og den udspringer af:
http://magpierss.sourceforge.net/
Avatar billede wqazr Nybegynder
16. oktober 2004 - 15:57 #21
Kan ikke åbne .tar.gz, da jeg ikke har andre programmer til at pakke ud med, end den der er i windows.. og har ikke tid til at hente en anden, da jeg kun har 64/64
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. oktober 2004 - 23:19 #22
Det vil ta dig omkring 10-15 min at hente winrar eller winace.
Kan ikke være vigtigt for dig...
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2004 - 21:01 #23
wqazr: Hent dog Winzip. Den kan også sagten åbne tar.gz.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2004 - 21:12 #24
Og den kan umuligt fylde så meget endda. Jeg hentede lige Windows Media Player 9 for min far på en 64kbit linie idag. Det var 12½MB og tog ca ½ time.

Ellers hent ftp://ftp.dkuug.dk/pub/gnu/ftp/gnu/tar/tar-1.12.msdos.exe (Den fylder 164 KB, så den tager under et minut at hente.)

Enten er det en selvudpakkende fil, eller også er det selve programmet. Hvis det er selve programmet, skal det bare omdøbes til tar.exe og derefter kører du

tar -zxvf filnavn

for at pakke en tar.gz-fil ud.