Avatar billede hawkeye81 Nybegynder
15. oktober 2004 - 14:19 Der er 1 kommentar

Registrerings database fejl under opstart af windows 98 se

når jeg starter windows 98 se indlæser den normalt men så kommer der en advarsels boks op hvor der står noget i retning af "windows fik en fejl ved registrerings databasen windows vil nu genstarte og reperere fejlen ok" der klikker jeg selfølgelig ok men når den  har genstartet kommer den igen det har jeg gjort 7 gange men den kommer hele tiden og jeg kan næsten intet på computeren pga dette problem så jeg håber på et hurtigt svar.
Avatar billede sup3rior Nybegynder
16. oktober 2004 - 17:24 #1
Du bliver nok desværre nødt til at reinstallere maskinen medmindre du har en backup af din registreringsdatabase.
Windows 98 SE har ikke nogle funktioner til re-etablering af kritiske systemfejl og det er stort set umuligt manuelt at finde fejlen i registringsdatabasen.
Skulle du ha en backup kan du starte i fejlsikret tilstand og så loade din sikkerhedskopi. Vær opmærksom på at alle programmer som er installeret efter denne sikkerhedskopi er taget højst sandsynligt ikke kommer til at fungere længere, og maskinen desuden ikke vil fungere 110 % optimalt længere.
Men du får i det mindste mulighed for at tage backup af alle dine data...