Avatar billede josprivat Nybegynder
15. oktober 2004 - 13:33 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Tjenesten messenger og windows update problem

1) Jeg har et probelem med tjensten messenger!

Jeg får konstant de her trælse popup beskder med alle mulige dumme tilbud om dit og dat. Jeg har kigget mig lidt omkring her på eksperten og har fundet ud af hvor dan jeg stopper/deaktivere tjenesten messenger... men det lader til at gøre mit system en anelse ustabil!! Div. spil og programmer lukker umotiveret ned, når tjenesten messenger er slået fra!!

Hvad kan det være?

Jeg har kørt: Northon anti (intet), panda online (intet), ad-aware (intet), Microsoft BSA (intet)...

Det tyder ikke på virus eller ligende... men der er et eller andet galt!!!

Dette leder til mit næste problem...

2) Jeg kan ikke opdatere XP, hos microsoft windows update!!!

Update søger efter nyeste software... finder og søger så efter seneste opdateringer... og her går den død...

.... Vi beklager (det gør de meget hos micosoft)... bla bla... [Fejlnummer: 0x80248011]... Og så kommer jeg ikke rigtig videre!

Kan problemerne hænge sammen?

Er der mogle kronede hoveder der har lidt mer styr på det her end jeg???

MVH JOS

NB: Ny eksperten bruger :)
Avatar billede nopsen Ekspert
15. oktober 2004 - 14:04 #1
måske du kan bruge dette?
http://www.kbalertz.com/kb_883821.aspx
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
15. oktober 2004 - 14:06 #2
Prøv også at sætte dit sikkerhedsniveau til "standard". Funktioner> internetindstillinger> Sikkerhed
Avatar billede josprivat Nybegynder
15. oktober 2004 - 14:11 #3
Har lige prøvet begge løsninger... men det løser ikke problemet!
Har en intuativ fornemmelse af at problemerene hænger sammen!!
Avatar billede nopsen Ekspert
15. oktober 2004 - 14:12 #4
0x80248011 error code
To resolve this error, clear the Microsoft Internet Explorer cache. To do this, follow these steps:1. Start Internet Explorer.
2. On the Tools menu, click Internet Options.
3. Click the General tab.
4. In the Temporary Internet files section, click Delete Cookies.
5. In the Delete Cookies box, click OK.
6. Click Delete Files.
7. Click to select the Delete all offline content check box in the Delete Files dialog box, and then click OK.
8. In the History section, click Clear History.
9. Click Yes, and then click OK.
Avatar billede josprivat Nybegynder
15. oktober 2004 - 14:14 #5
Jep... svar fandt jeg også ved microsoft suport... men det løser intet!!! Jeg sendte også en mail, men fik bare et ubrugligt svar fra en inder der ikke kender forskel på karry og økologisk fløde... sorry :)
Avatar billede josprivat Nybegynder
15. oktober 2004 - 14:29 #6
hmm har lige læst regler for brug af eksperten... den sidste kommentar kunne jeg måske ha undladt... men microsoft kan til tider være et belastende bekendtskab.. !
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
15. oktober 2004 - 15:23 #7
Hvordan slog du messenger fra?
Avatar billede josprivat Nybegynder
15. oktober 2004 - 16:37 #8
Tænkte at gøre det manuelt, men brugte "shotthemessenger"...
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
15. oktober 2004 - 16:40 #9
Den kan jeg slet ikke forestille mig skulle give de problemer der. Det må være noget andet der driller
Avatar billede josprivat Nybegynder
15. oktober 2004 - 16:43 #10
Måske! Hvis jeg nu fik opdateret windows først... så kunne jeg altid lege med det andet problem  bagefter... når jeg ved at min pc er up 2 date... måske en opdatering løser det med messenger!

Læste noget med en alert tjenesete??? Har den noget at sige her?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
15. oktober 2004 - 16:51 #11
Avatar billede josprivat Nybegynder
15. oktober 2004 - 18:13 #12
mente du at jeg skulle køre den her "regsvr32 MSXML3.dll"... har prøvet! Stadig intet!!
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
15. oktober 2004 - 18:48 #13
Hmm.. lad os prøve noget andet. Prøv at lade din firewall vise alle alarmer, og se om den viser noget, når Windows Update melder fra
Avatar billede josprivat Nybegynder
16. oktober 2004 - 00:49 #14
Hmm... Jeg ved ikke helt hvad jeg skal se efter?? Jeg bruger Kerio personal firewall. Jeg slettede alle regler, og prøvede så at opdatere... igen lykkedes det ikke! Det eneste der skete, var at der blev forespurgt på udgående forbindelse til nogle forskellige aplications... ikke noget suspekt... er det disse du gerne vil have navn og ip mm på... ????

Det er svært at lede, når man ikke ved hvad man leder efter!! Og nu er vi ved at være der hvor jeg ikke er helt med mere!!  :)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
16. oktober 2004 - 01:17 #15
Det var for at se om firewallen poppede op, samtidig med at der blev blokeret på Windowsupdate. Nogen gange kan en ændring, på grund af en opdatering, gøre at firewallen skal spørges om tilladelse igen. Nogle firewalls kan nogen gange "glemme" at spørge, og blokerer bare.

Men jeg har fundet nogle flere mulige løsninger. Men det er en de fejl der ikke bare lige er en løsning på. Vi prøver med den her først: Hvis du har Microsoft Net Framework ver.1,1 (bemærk version), så prøv at afinstallere det, og genstarte. Btw, har du SP2?
Avatar billede josprivat Nybegynder
16. oktober 2004 - 11:21 #16
Ja jeg har instaleret... Microsoft Net Framework ver. 1,1 + danish language pack... og det er nu afinstaleret... hvor ser jeg om jeg har sp2... og måske skulle jeg tjekke hvilke opdateringer jeg i det hele taget har instaleret???? genstarter nu!
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
16. oktober 2004 - 15:21 #17
Hvis du har fået SP2, kan du se det i Tilføj/fjern programmer. Afinstallation af Net Framework har løst problemet for nogle, hvis det ikke virker har jeg et forslag til
Avatar billede josprivat Nybegynder
16. oktober 2004 - 15:42 #18
det virkede ikke :( ... og jeg kan ikke se at jeg skulle have fået sp2!
Min puter har lige været til rep (nyt bundkort skiftet af svigerfar.. IT mand)... og siden jeg fik den til bage har tjenesten messenger drillet (men den har vi så fået lidt styr på) og jeg har ikke kunnet opdatere... måske jeg skulle ha haft disse oplysninger med fra starten.... ?

Kan det have noget at gøre med at v5 windows update, skal have visse ting på pc´en for at kunne updatere??? bare et gæt???
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
16. oktober 2004 - 16:03 #19
Den burde virke, men den giver åbenbart problemer for nogen. Prøv lige at gå i "internetindstillinger" fanebladet "avanceret", og klik "gendan standarder", tjek at der er flueben i "brug HTTP 1.1, og hvis du køre igennem en proxy, flueben i "brug HTTP 1.1" (det gør du nok ikke, men prøv det hvis det andet ikke virker). Prøv også at gå i fanebladet "sikkerhed" og klik "standardniveau"
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
16. oktober 2004 - 16:07 #20
Den sidste skulle selvfølgelig hedde "brug HTTP 1.1 via proxyforbindelser" ;)
Avatar billede josprivat Nybegynder
16. oktober 2004 - 16:14 #21
Hmm... done that... still dosen't work! ... hvor kan jeg se om jeg har sp1 og er den eller andre opdateringer nødvendige for at hente de sidste nye opdateringer???
Avatar billede nopsen Ekspert
16. oktober 2004 - 16:18 #22
højreklik på denne computer og vælg egenskaber, så står der hvilken version windows du kører med og hvilken service pack.
Avatar billede josprivat Nybegynder
16. oktober 2004 - 16:29 #23
takker. har sp1...!!
Avatar billede josprivat Nybegynder
18. oktober 2004 - 07:36 #24
hmm! Kan man få sp2 på en cd-rom, så man bare kan inatalere den internt?? og kunne det være et bud på en løsning ???
Avatar billede josprivat Nybegynder
27. oktober 2004 - 19:00 #25
problemet er løst!! windows var ikke aktiveret!!! men jeg har fået "den" aktiveret nu... Messenger slog jeg bare fra og så var der ikke flere problemer der! men tak for indsatsen...
Hvis nogen skulle mene de havde fortjent lidt point... så giv lige lyd!!
MVH jos