Avatar billede detvarchoko Nybegynder
14. oktober 2004 - 18:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bedste bærbar mærke til 10.000 kr

Hej,

Jeg skal ud og købe en bærbar computer, men er ikke den store ekspert, så jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig med hvad mærke jeg bør gå efter. Jeg vil bruge omkring 10.000 kr på. Jeg skal bruge den til Internet og Officepakken, herunder en lille smule Photoshop som måske kræver specielt grafikkort.

Er der nogen der har et bud på hvilket mærke jeg bør købe og evt. hvilke forhandlere der har produktet? Jeg har brug for den akut i morgen formiddag, så jeg kan desværre ikke vente på Dell, som havde været et oplagt valg. Men hvad med COmpaq, Packard Bell, Acer, Toshiba osv?

Al hjælp vil være MEGET værdsat!
Avatar billede espersen Novice
14. oktober 2004 - 19:07 #1
denne er fin ; http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=550324

et kraftigt VGA samt gode komponenter ! ; mangler blot extra ram !
Avatar billede espersen Novice
14. oktober 2004 - 19:10 #2
- Compaq/HP er ofte for dyr (dvs. du må nøjes med en dårligere konfiguration)
- PackardBell har jeg ikke set med en konkurrencedygtig konfiguration
- Acer har vedholdende ry for dårlig support
- Toshiba laver gode maskiner og har ry for rigtig god support !
- Asus laver gode maskiner !

den fra SHG er "powered by Asus"

her er en kødebguide : http://www.laptop4u.dk/kobeguide.html
her en artikel om Centrino : http://www.laptop4u.dk/main_centrino_.html

Jeg vil ikke have andet end Centrino : pga. lang batteri tid, lav varmeudvikling = ingen blæserstøj.
Avatar billede espersen Novice
14. oktober 2004 - 19:11 #3
denne guide er rigtig god og rimelig opdateret ! ; http://www.eksperten.dk/artikler/365
Avatar billede detvarchoko Nybegynder
14. oktober 2004 - 19:57 #4
Tak for svarene - det er helt super, så jeg går på indkøb. Det bliver så Asus/shg eller Toshiba.

For point skriv et svar.

TAK igen!!
Avatar billede espersen Novice
14. oktober 2004 - 20:03 #5
;o) hvis du finder en Toshiba ; så smid lige et link - så kan vi lige holde dem op mod hinanden !
Avatar billede detvarchoko Nybegynder
15. oktober 2004 - 09:51 #6
Fint, det vil jeg gøre. Toshiba kan have en fordel en vægt, så måske ender den der. Er der et bud på, hvor jeg skal købe enten Toshibaen eller Asus'en henne? Bor I kbh og skal have den idag, og vil også have hurtig adgang butik, hvis den skal repareres.
Avatar billede espersen Novice
15. oktober 2004 - 12:41 #7
hhm... kender ikke lige en forhandler i Kbh ; har googlet lidt ; men der dukker intet op.

Samme model som shg findes under andre mærker - hvis du er heldig