Avatar billede oldfarm Nybegynder
14. oktober 2004 - 11:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PCI og AGP problem

Hej

Jeg har et 775i65GV ASROCK bundkort med et integreret grafikkort fra Intel. Samtidig har jeg så et GeForce FX5700LE grafikkort i AGP porten.
Det tricky spørgsmål er nu hvordan f***** jeg får windows (det er win98) til at forstå at det er et AGP grafikkort der sidder i maskinen. Jeg har prøvet at installere de nyeste drivere til både motherboard og grafikkort. Men alligevel står der i nVidias oversigt at den kører på PCI x0 ?!? Og i dxdiag står AGP også som utilgængelig.
Inde i min BIOS kan jeg ikke se nogen steder at der står noget om AGP, andet end hvilket kort (AGI/PCI/Native) der skal bruges i bootsekvensen.

Jeg er ved at eksplodere og har flere gange været ved at kyle mit tastatur gennem ruden ;-)

Håber der er en der har det gyldne svar.

Mvh oldfarm
Avatar billede zliber Nybegynder
14. oktober 2004 - 12:02 #1
Første råd... Lad være med at kyle tastaturet ud af vinduet... kast i det mindste grafikkortet! :)
Du kan ikke finde en bundkort opdatering specielt til AGP porten på dit bundkort vel?
Man plejer at kunne finde updates på producentens hjemmeside.

Jeg købte forleden en 200GB Harddisk, og computeren så den kun som en 129 GB harddisk, så gik jeg ind på bundkort producentens side og søgte efter IDE controller update, jeg fandt en og installerede den. Og vupti så kunne puteren se hele harddisken.

Håber det hjælper!
Avatar billede oldfarm Nybegynder
14. oktober 2004 - 12:07 #2
Hej

Jo jeg har opdateret driveren til bundkortet. Ikke en speciel til AGP men en hel pakke der opdaterer alle drivere til bundkortet, også AGP
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
14. oktober 2004 - 19:08 #3
Er der ikke et felt i BIOS, der hedder nogen med Onboard PCI-devices. Der skal onboard-grafikkortet slås fra. Du har vel valgt AGP-porten til boot-sekvens.
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
14. oktober 2004 - 19:24 #4
Om igen - AsRock's hjemmeside viser at grafikkortet er testet og godkendt med bundkortet med driver version 61.77. Men for at få AGP-grafikkortets driver til at virke, skal du først afinstallere driveren til Onboard grafikkortet. (Se manualen side 17). Når AGI står først i boot-sekvensen burde det være nok.
Avatar billede oldfarm Nybegynder
16. oktober 2004 - 00:00 #5
Hej

Tak for at åbne mine øjne lidt. Det er kun muligt at få 61.76 til Win98, så jeg må nok til at opgradere wintendows :-/
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
16. oktober 2004 - 17:24 #6
Har du prøvet: først at afinstallere driveren til onboard-grafikkortet, derefter fjerne dette grafikkort i enhedshåndteringen. Sluk PC'en. Flyt skærm-stikket til AGP-grafikkortet. Tænd PC'en. Det burde virke. Driverne er næsten ens.
Avatar billede oldfarm Nybegynder
19. oktober 2004 - 17:42 #7
Yup så har jeg oxo prøvet det, men "to no avail"... jeg prøver wintendows XP