Avatar billede black-dragon Nybegynder
07. marts 2001 - 20:54 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

.htacces igenigen

Hver gang jeg opretter et eller andet med et PHP-script, får filen/biblioteket en 644 eller andet \"kedeligt\" - (Kan ikke skrives til)

Kan man ikke fra en .htacces fil sørge for at alle oprettede filer/bibs bliver til f.eks. 777?

How?
Avatar billede beaviz Nybegynder
07. marts 2001 - 21:09 #1
Du skal aldrig give noget 777 bare for at gøre det ... 666 er i det mindste LIDT bedre (just my 2 cents)
Men jo, du sætter din umask til 000, så får alle 666
Avatar billede beaviz Nybegynder
07. marts 2001 - 21:10 #2
Avatar billede black-dragon Nybegynder
07. marts 2001 - 21:20 #3
Måske kan jeg bruge det - jeg vender tilbage igen imorgen når jeg har fundet ud af det.
(777->666 : selvfølgelig, der er ingen grund til at give folk for mange rettigheder...)
:-)
Avatar billede black-dragon Nybegynder
07. marts 2001 - 21:27 #4
Okay, jeg fandt også selv en løsning på problemet:
Det bibliotek som php-scriptet kørte fra havde åbenbart ikke rettigheder nok til at oprette nye filer (eller også antog serveren at jeg ville have samme rettigheder på oprettede filer som biblioteket).
Nu har hovedbiblioteket en 666\'er, så nu får alle andre filer og biblioteker også 666.  (spooky)

Men tak aligevel beaviz.