Avatar billede bandit1 Nybegynder
13. oktober 2004 - 01:44 Der er 6 kommentarer

En Toshiba Satellit S1800-504

Har en Thosiba satellit S1800-504 Bærbar., som ikke altid vil starte op og nogle gange fryser den også. Og nej det er ikke varme, eller strømforsyning det er chekket.

Min egen mistanke er på harddisken, for hvis man ryster den lydere det som om at armen ikke hopper på plads, når at strømme bliver taget fra den..
Avatar billede bandit1 Nybegynder
13. oktober 2004 - 02:00 #1
Nå jo når der man starter den uden HD, så kommer der billede på skærmen hvergang.
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. oktober 2004 - 10:07 #2
Du kan jo prøve at starte computeren med en ande HD og se om det hjælper...

Jeg har selv engang haft et problem med at min computer kun kom til åbningsbilledet og der så ikke skete mere. Det viste sig at det var HD der ikke sad ordentligt spændt fast i computeren.
Avatar billede bandit1 Nybegynder
13. oktober 2004 - 11:05 #3
Har haft den lokale edb fusker til at kigge på den, og der var dommen nyt mb, men den holder jo ikke rigtig når at man ud HD kan starte pcén uden problemer.
Og nej har ikke selv en anden hd til at sætte i den... ;-)

For mig lyder den som en defekt hd, da jeg har skrevet tidliger at det lyder som at armen fra hdén ikke falder på plads.
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. oktober 2004 - 13:06 #4
En anden måde at undersøge om disken er defekt er ved at prøve at indsætte den i en anden computer, og så se om du kan få adgang til den. Du kan evt. få fat i et stik 2.5" -> 3.5" konverterstik, der gør det muligt at sætte den ind i en stationær computer.

Men du kommer nok ikke udenom at skulle sætte en ny HD i computeren, HVIS det er den der er defekt .... ;-)
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. oktober 2004 - 13:09 #5
Avatar billede ejvindh Ekspert
16. februar 2006 - 14:56 #6
Mon ikke der er ved at være lukketid her :-)