Avatar billede abekatzen Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:51 Der er 1 løsning

Typo3 problemer med safe_mode on

Hej

Jeg har problemer med at få typo3 til at køre med følgende indstillinger:

safe_mode On
safe_mode_exec_dir no value
safe_mode_gid On
safe_mode_include_dir no value

Problemet er at jeg ikke kan installere extentions via browseren. Jeg har ikke rettigheder til det. Jeg får en safe mode restriction in effect fejl.

Dette kan jeg så gøre manuelt via ftp adgang. Ved selv at oprette mapperne og give dem de rigtige rettigheder.

på den snørklede måde kan jeg få mine extentions til at virke, men det er dog lidt besværligt, og meget irriterende at skulle gøre det sådan.

Jeg har præcis det samme problem når jeg prøver at uploade filer i systemet. Der får jeg samme fejl.

Jeg har læst mig til at typo3 skulle kunne køre fint med safe_mode on, og at det er et spørgsmål om opsætning.

Mit spørgsmål er så hvordan og hvad skal jeg ind og pille ved for at få det til at virke.

I fileadmin mappen der indeholder en mappen: _temp_ kan jeg i øvrigt godt få lov at uploade til, men ikke hvis jeg vil uploade til en mappe jeg selv har oprettet i denne mappe. Jeg får følgende fejl:

Warning: move_uploaded_file(): SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid/gid is 1409/1409 is not allowed to access fileadmin/_temp_/bestyrelse_pics owned by uid/gid 504/504 in typo3/t3lib/class.t3lib_div.php on line 2883

Nogen der kan hjælpe mig?

mvh Henrik
Avatar billede abekatzen Nybegynder
26. maj 2005 - 20:47 #1
lukker og slukker