Avatar billede bahando Nybegynder
12. oktober 2004 - 13:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke fuldføre rep af XP!!

Heysa..... jeg har inden for de sidste par uger haft en hel del problemer med min comp.
1) Først var der nogle mærkelige beep-koder som vist viste sig at være nogle kabler der ikke sad ordentlig fast. Tror jeg de er der i hvertfald ikke nu, bortset fra engang imellem, hvorefter jeg tager alle kablerne ud fra stikket og sætter dem i igen - og så virker det!!!
- http://www.eksperten.dk/spm/547249

2) Så var der lige pludselig ikke noget C: drev længere, hvilket jeg fik tilbudt hjælp til, men den venlige sjæl er desværre taget på ferie...
http://www.eksperten.dk/spm/548544

3) Har nu via chkdsk fundet mine data på c: drevet igen, men XP wil stadig ikke gå igang. Jeg gik så ind og satte cd-rom drevet til first boot device og satte min XP cd i....  Jeg valgte at reparere den windows installation der lå på C: drevet og så, så alting egentlig ud til at køre. Den gik igang med installationen, men nu har jeg prøvet det samme 5 gange og hver gang, går installationen i stå når der er præcis 34 minutter tilbage og den grønne pejlestang er nået halvejs!!... Her bliver skærmen helt sort og går i dvale... Computeren kører stadig, men der sker ikke noget og lige gyldig hvad jeg trykker på så sover skærmen videre...
Ved ikke om det er relevant, men for ca. 4 måneder siden begyndte min computer at larme utroligt meget engang imellem. Altså især fra opstarten af og efter alt fra 5 min til 20 min så holdte den op igen..... Er det måske et indledende sygdomstegn!......heh

Er der nogen af jer flinke eksperter der er i stand til at hjælpe mig videre her fra?!

Jeg kan tilføje at det er en medion aldi 2 ghz comp(den der var der i 2002!)
Avatar billede kenp Novice
12. oktober 2004 - 14:28 #1
jeg ville mene at din harddisk er ved at stå af! så jeg ville købe en ny og redde hvad reddes kan!
Avatar billede bahando Nybegynder
12. oktober 2004 - 15:38 #2
Hvis det så er tilfældet hvordan tester jeg at det er rigtigt(hvis det er muligt) og hvordan kan en harddisk være lige ved at stå af. Er den ikke enten død eller levende! Men hvis der ikke er noget at gøre hvilken harddisk ville du anbefale.....cost/benifit!!?
Avatar billede kenp Novice
12. oktober 2004 - 16:03 #3
man kan ikke rigtig undersøge det! men de symptoner som du har haft i de 2 andre spøgsmål, så ville jeg mene at det er det problemet er!

Tjaaa en 120 gb seagate fluied
Avatar billede bahando Nybegynder
12. oktober 2004 - 18:19 #4
hvad står sådan en fætter i...
Avatar billede kenp Novice
12. oktober 2004 - 18:23 #5
ca. 700,- efter edbpriser
Avatar billede bahando Nybegynder
12. oktober 2004 - 19:14 #6
fik reddet mine vigtigste ting ved at sætte min harddisk i et eksternt kabinet via usb til en bærbar.... fandt dem via norton og jeg er nu igang med at installere xp på c: drevet.... håber det funker denne gang, men du har nok ret i at jeg skal ud og lede efter noget nyt hardware...
Tak for hjælpen ellers....
mvh. Morten
Avatar billede kenp Novice
12. oktober 2004 - 20:31 #7
vi håber det bedste :) lig et svar og tage dine point retur!
Avatar billede bahando Nybegynder
13. oktober 2004 - 09:14 #8
Det lykkedes sgu.... perfekt
Avatar billede kenp Novice
13. oktober 2004 - 09:36 #9
lækkert :)