Avatar billede vialli09 Praktikant
11. oktober 2004 - 22:34 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Spyware programmer

Hvilke programmer bruger i til at "bekæmpe" spyware og adaware? Bruger selv Ad-aware SE, men ved ikke om det ene program er nok, til at være 100% sikker.

Har brugt spysweeper, som jeg dog ikke synes var særlig godt.

Hvilke programmer kan i anbefale?
Avatar billede resist Nybegynder
11. oktober 2004 - 22:42 #1
Jeg kan anbefale "Pakken": http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Her er gode programmer beskrevet.
Avatar billede diversion Nybegynder
11. oktober 2004 - 22:43 #2
Spybot search and destroy er en god parallel til Ad-aware.
http://www.safer-networking.org/en/spybotsd/index.html
Man kan aldrig være 100% sikker, det er ligesom med virus....
Det er jo også en definitionssag, hvornår noget er spyware.. der kan være forskel i hvornår de forskellige spyware programmer mener det er noget der skal væk..
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
11. oktober 2004 - 23:01 #3
Jeg syntes at skulle overveje en trojanscanner som "Boclean", den holder også en masse Spyware trojanere ude af din maskine http://www.nsclean.com/boclean.html Nem at bruge, passer sig selv med opdateringer
Avatar billede resist Nybegynder
11. oktober 2004 - 23:15 #4
vialli09 >>> hvordan oplevede du, at Spy Sweeper ikke var særlig godt?
Avatar billede vialli09 Praktikant
12. oktober 2004 - 17:52 #5
@resist

Cookie-blockeren blockede en cookie så når jeg gik en på en bestemt hjemmeside, skulle jeg svare på det samme spørgsmål om og om igen. Derudover skulle man tillade hver gang man lavede nogle ændringer og iøvrigt, på de 14 dage det var installeret, fangede den ikke noget spyware
Avatar billede resist Nybegynder
13. oktober 2004 - 09:30 #6
Det er jo netop en sikkerhed ved Spy Sweeper, at programmet finder ud af, at der bliver lavet ændringer ved computeren.
Hvis det f.eks. er ændringer til fortrukne, kan dette ”skjold” deaktiveres under ”Shields”.
Her er en dansk manual: http://www.spywarefri.dk/spysweepermanual.htm

For øvrigt er her også en artikel om sikkerhed: http://www.eksperten.dk/artikler/254 ;-)
Avatar billede vialli09 Praktikant
13. oktober 2004 - 17:59 #7
Ved jeg godt! Men hvis jeg bliver nødt til at deaktivere halvdelen af de skjod der er, synes jeg ikke der nogen grund til at ha' det installeret
Avatar billede vialli09 Praktikant
18. oktober 2004 - 21:22 #8
Har installeret SpywareBlaster, ved ikke rigtig hvor godt det virker, når man ikke får noget info når og hvis det fjerner eller blokerer spy- ad-aware, men det skader jo nok ikke at prøve det.

resist og forevernewbie, vil i ikke også ha' nogle point?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
18. oktober 2004 - 21:39 #9
Spywareblaster holder automatisk en masse kedelig Active X ude af din maskine. Faktisk bliver det slået ihjel i samme øjeblik som det prøver at komme ind. Jeg syntes også at du skulle lægge Spywareguard, og IE Spyad ind. Det er også programmer som kører stille og roligt i baggrunden, og passer på, uden at det giver problemer :)
Avatar billede resist Nybegynder
18. oktober 2004 - 23:18 #10
Svar ;-)
Avatar billede vialli09 Praktikant
19. oktober 2004 - 18:02 #11
@forevernewbie:

Ok, dem prøv jeg lige. Tak for hjælpen