Avatar billede ok4y Nybegynder
11. oktober 2004 - 21:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvilket kode sprog anbefaler i?

Hey
Jeg er en ret dårlig koder... Kan faktisk kun lidt html.
Men jeg er også kun 14 og har derfor en lang "karriere" foran mig.
Altså jeg har simpelthen tænk mig at begynde og kode programmer og alt sådan noget morsomt. Spørgsmålet er så;

Hvilket programmerings sprog vil i anbefale til dette???
Evt. giv nogle links til hvor man kan købe bøger.
Har hørt C++ er godt men vil lige her ekspertne.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. oktober 2004 - 21:58 #1
Har du læst min artikel om det spørgsmål ?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. oktober 2004 - 21:59 #2
Avatar billede arne_v Ekspert
11. oktober 2004 - 22:00 #3
Artiklen diskuterer lidt frem og tilbage, men anbefaler alligevel Java eller C#. Der er
skrevet masser af gode bøger om begge.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. oktober 2004 - 22:02 #4
Java er gratis.
Labview er grafisk (og extremt dyrt).

Det er de to sprog jeg hovedsageligt roder med, men kan også C, C++, Pascal og Delphi. Vil anbefale dig Java, minder meget om C og der er mange gode bøger og fine hjælpe sites på nettet!
Avatar billede ok4y Nybegynder
11. oktober 2004 - 22:03 #5
Nu er det ikke fordi jeg siger jeg vil bruge det ulovligt, men kunne godt tænke, at hacke, hvad er så det smarte?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. oktober 2004 - 22:04 #6
Beginning Java 2 / Ivor Horton

Programming C# / Jesse Liberty

måske (jeg kender ingen af dem, men forfatterne er ret anerkendte)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. oktober 2004 - 22:06 #7
hacke i nørd betydningen som skrap low level programmør : C eller assembler

hacke i den moderne betydning (kaldet cracker af ovennævnte personer) : er normalt for dovne til at lære at programmere
Avatar billede ok4y Nybegynder
11. oktober 2004 - 22:07 #8
Så C er det, det som jeg skal lære? Og er det det samme som C++?
Avatar billede ok4y Nybegynder
11. oktober 2004 - 22:07 #9
Og jeg vil gerne være god koder, synes bare det kunne være spændende, at hacke.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. oktober 2004 - 22:07 #10
C er forgængeren til C++
Avatar billede ok4y Nybegynder
11. oktober 2004 - 22:08 #11
Ok tak så hvad siger du C eller C++?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. oktober 2004 - 22:11 #12
C++ er objekt orienteret og mere moderne end C

C er proceduralt (altså ikke objekt orienteret) og langt simplere

Hvis du vil gerne lære god høj niveay programmering så helt klart C++.

Hvis du vil lære low level programmering så nok C.

De ligner hinanden rigtigt meget. C++ er en næsten ren overbygning
på C d.v.s. kan man C++ så kan man også C og kan man C så har man
et godt fundament for at lære C++.
Avatar billede ok4y Nybegynder
11. oktober 2004 - 22:12 #13
Ok jeg snupper C++, tak for hjælpen, skal ned på bibliotekket og låne en bog om det snart så.