Avatar billede kenzoo Nybegynder
09. oktober 2004 - 15:25 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Abit IC 7 max 3 Hvad fejler min computer?

Fejlbeskrivelse af Abit IC 7 Max 3:

Computeren ændre hastighed under brug fra at være hurtigt til at være langsom.

Driver er de nyeste, computeren er scannet under problem,ingen virus.

Programer: Norton virus program 2005,Zonealarm 5.1.033.00, Kører konstant når jeg er på nettet.Router Zyxel prestige 650 R31 med nyeste flasch.

Opsætning for Router er følgende:

Klientprogram for Microsoft-netværk
Fil-og udskriftsdeling til Microsoft-netværk
NWLink Netbios
NWLink IPX/SPX/NetBIOS-,kompatible transportprotokol
Internetprotokol (TCP/IP)
Adresset til en port.

Intet andet.

Computeren lukker ned under spil,almindelig brug, genstarter pludselig, blå skærm (ikke mere). Her kunne det
være virus, et varme problem eller en driver, har ikke kunne finde noget software problem eller varme problem.

fornyligt:

Her taler vi om at der har været lyn nedslag med hvor HFI-rellæret har slået fra,computer har ikke været tændt under nedslaget, dog har stikket været sat i netstikket, ødelage bærbar computers netdel (også slukket) Måske grund?

Computeren fryser kan ikke komme i kontakt med startmenuen,(Windows Xp pro med sp1 og sp2)
Musen (USB mus) kan flyttes over hele skærmen med time glas vedhæftet,hvis jeg trykker Ctrl-Alt_Delete kan jeg ikke se menuen, må genstarte. EFter lang ventetid. Computeren starte normalt er langsommere.Har kørt sfc /scannow, TuneUp Utilities 2004,hjælper ikke.

Jeg har installeret Windows Xp pro kun med den første udgave kun med Windows xp pro driver, musen er udskiftet med standart mus her fryser computeren også. Bios samt hardisk virker livlig nok under opstart.

Chip Intel sata 1, skiftet over til sata 2 problemet er det samme. ved installation af Intel Inf filer lukker computerne ned, når til, filer for sata intel chip, nogen gange. (Ikke RAid).

(Bios Version 17, computer slukket i et stykke tid, jumper flyttet for at clear cosmos)

Scillicon chip langsomere end intel her optræder problemet også. (Ikke Raid) (Driver V 1007 03-02-2004) Kunne være hardisk. Har prøvet et sate wd 36Gb samme fejl her.

Har installeret Windows Xp pro tre gange med sp1+sp2 på Cd-rom, kun med Windows xp Pro egne driver. (ikke lyd driver dog skærm driver, er i sp2)

Computeren fryser. Musen (USB)kan flyttes over hele skærmen, timeglas; venter ingen respons. Må genstarte. Jeg har brugt følgende inf filer:

(Intel Chipset driver v 6.2.0.1005,Intel INF V 6.0.1.1002)

Fejlmeddelser konstant for: grafikkort, mus, programmer. Windows\system 32\config\system beskadiget når den lukke ned uden grund,kan ikke indlæse forrige config.

Kan ikke sufe på internettet, konstant: Siden kan ikke vises, uanset om det er sider det er nemt tilgængelige, ingen aktivitet på de små ikoner for netværk må genstarte,
så kan siderne vises. Under indlæsning af programmer sort skærm,kan se ikoner i højre hjørne intet andet i flere sekunder.Fejlene forkommer periodesk ikke konstant.

Har gennemgået indstillinger for netkort (Intel driver 80570 06-22-2004), driver.

Bundkort:      Abit IC7 Max3
Ram:            OCZ 3700 version 2 1024 (ny)
Intel          P4 3.0 ny
grafikkort:    Gigabyte ATi 9700 Pro brugt i anden computer uden fejl.
hardisk        Wdc Wd 74 0GD Master 1 (NY) / st340810A slave på Ide 2
strømforsyning: Antec 380 watt (ny)
Lydkort:        Soundblaster ZS (Ny)
DVDdrev:        Pioneer 120ZS (Ny)
Mus:        IntelliMouse Explorer 3.0 Usb Brugt i anden computer uden fejl.

Alle komponenter er fra i år undtagen grafikkortet og hardisk st340810A.

Strømmen har været slået fra under installation, der blev ventet 1 minut før isætning.

Før computeren blev startet første gang blev komponenterne sat i inden den overhovedet havde været tændt her taler vi om,Antec 380 watt
Abit IC7 Max3,OCZ 3700 version 2 1024 Mb,Gigabyte ATi 9700 Pro, Wdc Wd 74 0GD,IntelliMouse Explorer 3.0.
alle stik og tilslutninger blev gennnem gået to gange før tilslutning til net. Computeren har ikke været overklokket på nuværende tidspunkt.

Følgende har været gennem læst for opsætning af sata:

IC7-MAX3 and SATA Hard Drive
I have been using my Max3 with a 20gb IDE Hard Drive.
I am getting a Seagate 80gb SATA Hard Drive.

This is the first time I am setting up a SATA drive.
I will be using Winxp pro SP1 and my IC7 MAX3 Mobo.

What Bios settings do I need to set/worry about?
Are there any specific drivers I need to load for Windows?

nartac
Senior Member

Registered: Apr 2004
Location: California, USA
Posts: 458

If you plug into SATA 1 or 2, you don't need any drivers since it's built in WinXP.

Set your bios as follows:

Select the "Integrated Peripherals" screen, and then select "Onchip IDE Device".

Set the following options in the indicated order:

a) “IDE Bus Master” set to “Enabled”
b) "Onchip Serial ATA” set to "Enhanced Mode"
c) "Onchip Serial ATA Mode" set to “IDE”

In the "Advanced BIOS Features" screen set the following options:

a) “Hard Disk Boot Priority” set to "Bootable Add-in Device"
b) “Bootable Add-in Device” set to “OnChip SATA RAID”
c) “First Boot Device” set to “Floppy”
d) “Second Boot Device” set to “CDROM”
e) “Third Boot Device” set to “Hard Disk”

*I'm assuming you are booting from SATA as your OS drive. If you are booting from the IDE drive,
then just change the "hard disk boot priority" to your IDE drive as #1
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. oktober 2004 - 21:17 #1
Et lyn nedslag er ikke sundt for en computer, og det er jo sandsynligt at der er gået noget i bundkortet, men det er utroligt svært at fejlsøge, når fejlen er periodisk.

Jeg kunne dog godt tænke mig at se en HiJackThis log fra dig, p.gr.a. dine internet problemer. Du kan jo have fået noget rigtigt snavs ind som tager alle ressourcerne fra din computer.

Følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker du Hijackthis og smider filen i en mappe, oprettet kun til den. Kør filen, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede kenzoo Nybegynder
02. december 2004 - 16:35 #2
Hej!
Beklager mit fra værd, men mit bundkort er defekt og bliver ombyttet med et andet, derfor har jeg ikke kunne komme på nettet.
Du har dog ret i at der har været Hijack på min computer.
Tak for hjælpen! kenzoo
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. december 2004 - 22:10 #3
Velbekomme *s*

Jeg lægger et svar hvis du kunne bruge mit info til noget :)
Avatar billede kenzoo Nybegynder
27. juli 2005 - 14:24 #4
Svar accepteret
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. juli 2005 - 12:23 #5
Du skal lige markere mit navn nede til venstre og herefter trykke accepter-knappen. Så lukkes spørgsmålet og pointene overføres :)