Avatar billede -nexus- Nybegynder
08. oktober 2004 - 15:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Optælling af antal timer ud fra en hvis arbejdstype

Hej jeg sidder lige og ved at lave en Timeseddel til mit arbejde så jeg kan holde styr på tingene.

Jeg kan ik rigtig finde ud at hvordan jeg skal få talt mine timer sammen ud fra hvilken arbejdstype de er..

Mine data ser sådan ud.

Jobbeskrivelse |  Starttid | sluttid | antaltimer| jobindex |
-------------------------------------------------------------
Opfølgning          14        16          2            1
Fitness            15        18          3            2
Opfølgning          10        16          6            1

Jobindexet =  så den selv skriver den streng som svare til det pågældende nr.

Nu skal jeg have lavet en funktion der selv finder ud af hvormange af mine timer der er "opfølgning" og "fitness"

Jeg håber at i forstår spørgsmålet, ellers bare spørg..
Håber i ka hjælpe mig.

På forhånd tak.
-Nexus-
08. oktober 2004 - 15:33 #1
Denne formel forudsætter at timetallet står i D1:D8 og jobindexet i E1:E8
=SUMPRODUKT((D1:D8)*((E1:E8)=2))

2-tallet i formlen referer til jobindexet.
Avatar billede japping Nybegynder
08. oktober 2004 - 15:38 #2
Her skal du bruge en PivotTabel, gå ind i "Data" og vælg "PivotTable and pivo...".

Vha. denne funktion kan du opterre tabeller der automatisk finder de tal du ønsker og stiller dem pænt op.

Hvis jeg skal hjælpe dig yderligere, skal jeg have dit regneark. Men det kan først blive efter weekenden.
08. oktober 2004 - 15:41 #3
japping>> Det er da vist at skyde over målet med en pivot-tabel for at lægge de tal sammen.
Avatar billede -nexus- Nybegynder
11. oktober 2004 - 12:27 #4
1000 Tak for jeres hurtige svar.. det var lige det jeg skulle bruge..

Jeg vil meget gerne give jer begge point for det.. og hvis japping kunne vise mig hvordan man gør det via en pivot ville det bare være fedt...
Avatar billede japping Nybegynder
11. oktober 2004 - 14:28 #5
Opgaven er jo løst, så jeg vil ikke spilde min og din tid.