Avatar billede charley78 Novice
08. oktober 2004 - 14:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

750pixels hvor mange cm?

Kan man grovt sige noget om hvor mange cm 750pixels i bredden kan være?
jeg er klar over at browser/skærm-indstillinger kan variere meget, men der må være en under- over grænse i øjeblikket med de skærmstørrelser der findes i øjeblikket.

Kan nogen sige noget om det?

Mvh Charley
Avatar billede izecube Nybegynder
08. oktober 2004 - 14:04 #1
hej ...
750 x 750 pixel er ca. så meget her...
prøvat klikke på linket her så kan du selv vurdere hvor meget det er...
http://www.computer-heitzer.de/stadtplan_ms/pics/ms-0750.jpg
Avatar billede charley78 Novice
08. oktober 2004 - 14:11 #2
ok, så er jeg med, det varierer altså. Og 750 er ret lidt, mon ikke man skulle overveje 800 eller mere? Tror du der er nogen der tør lave hjemmesider der er bredere?

Mvh C
Avatar billede charley78 Novice
08. oktober 2004 - 14:12 #3
fik du dine points?
Avatar billede izecube Nybegynder
08. oktober 2004 - 14:15 #4
ja jeg fik mine point mange tak for det...

ja som du selv siger varierer det meget alt efter kvalitet af kamera..

fx olympus kamera ville kunne forstørre et 750 pixel billede meget mere end fx et discount kamera...
jeg er glad for at kunne hjælpe
Avatar billede charley78 Novice
08. oktober 2004 - 14:49 #5
varierer efter kvalitet af kamera! Hvordan??

- jamen jeg havde faktisk slet ikke kamera for øje, men tænkte bare på et stykke grafik, en farve, et foto eller hvad som helst... 750pixels, hvad fylder det!

Jeg tror det du er inde på har noget at gøre med ppi (pixels per inch) at gøre. Og hvis man kan tage et billede i kæmpe opløsning, kan man jo roligt formindske det til 750pixels, og så foreslår du mere end fx 72ppi (i photoshop "pixels/inch")?

Tak!
Avatar billede le_bon Nybegynder
12. oktober 2004 - 13:36 #6
En pixels "størrelse" afhænger af hvor stor en skærm du ser den på og hvor høj skærmopløsningen er sat til. (Som i vist også er enige om)

Jeg kan fornemme at spørgsmålet retter sig imod dimensionerne på en hjemmeside(?) Hvis du laver siden i 780x350 vil alle kunne se hele siden uden at scrolle (undtagen de meget få der kører lavere end 800x600) Men der kan være mange grunde til at lave den større, især i højden. Lad mig vide hvis du er interesseret i mere info.

c",)