Avatar billede izecube Nybegynder
08. oktober 2004 - 13:25 Der er 17 kommentarer

fejl i bios ? kan ikke finde harddisken

hej med jer...

Jeg kan stadig ikke finde min harddisk når jeg starter computern i bios... jeg har IKKE skildt den ad så alle stik sider i.
jeg har en 80 gb maxtor.
når jeg ser i bios siger den 00000000 til alt..
jeg har instaleret win 98 for at prøve at instalere XP derfra.
men den siger at den ikke kan finde harddisken... ??????
PLEASE HJÆLP MIG
jeg skulle gerne have min pc op og køre inden i morgen..
Avatar billede izecube Nybegynder
08. oktober 2004 - 13:27 #1
en kommentar til mit spørgsmål..
kan det være at der er en virus i min bios og kan man opgradere den via en diskette lavet fra en anden computer ?????????????????????????????????????????????????????
Avatar billede flintstone Novice
08. oktober 2004 - 13:49 #2
Den BIOS du skal bruge bør være fra MB producenten. Check deres hjemmeside for DL af en ny og opdateret BIOS.
Avatar billede izecube Nybegynder
08. oktober 2004 - 13:51 #3
okay men kan denne mb bios virke på min gamle bios eller motherboard???
Avatar billede flintstone Novice
08. oktober 2004 - 13:57 #4
Ja, du skal flashe din BIOS. D.v.s at du lægger en ny og opdateret BIOS ind på din PC. HUSK at læse de anvisninger, som er på producentens hjemmeside, om hvordan du gør. Der er sikkert et program som du kan DL.
Avatar billede flintstone Novice
08. oktober 2004 - 13:58 #5
Hvilket MB har du?
Avatar billede izecube Nybegynder
08. oktober 2004 - 14:01 #6
jeg ved ikke hvilke mb jeg har lige nu er jeg hos en ven...
men kan du anbefale eller kender du en side hvor jeg kan downloade disse updateringer
Avatar billede flintstone Novice
08. oktober 2004 - 14:04 #7
Ja, det skal du gøre hos MB producenten. Der får du altid den sidste nye BIOS.
Jeg har flere gange opdateret min BIOS på mit P4P800 fra ASUS. Det har en facilitet son hedder EZFlash og det kører bare derudaf c",)
Avatar billede izecube Nybegynder
08. oktober 2004 - 14:09 #8
mb producenten = en hjemmeside eller en butik eller hvad ?????
Avatar billede flintstone Novice
08. oktober 2004 - 14:10 #9
Hjemmeside!
Avatar billede izecube Nybegynder
08. oktober 2004 - 14:20 #10
er det bare www.mb.com eller hvad ved du det ???
Avatar billede flintstone Novice
08. oktober 2004 - 14:23 #11
?????? Dit MB har et navn. ASUS f.eks. Så går du ind på deres(MB producentens) hjemmeside, enten under support eller måske download og der kan du garanteret finde en opdateret BIOS.
Avatar billede flintstone Novice
08. oktober 2004 - 14:27 #12
http://www.webattack.com/get/aida32.shtml

Det er program som kan bruges til at fortælle dig hvad dit motherboard hedder.
Avatar billede izecube Nybegynder
08. oktober 2004 - 14:30 #13
okay tak
jeg tror min far ved hvad motherboarded hedder...
Avatar billede flintstone Novice
08. oktober 2004 - 14:39 #14
Ok! Go' fornøjelse.
Avatar billede izecube Nybegynder
08. oktober 2004 - 14:45 #15
tak
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. oktober 2004 - 19:05 #16
Et venligt råd...
Med mindre du vil anmeldes til coadmin, så vent med at acceptere div. svar til du har fået løst dit problem. Desuden er der jo lige det der med de 7 dage - tjek reglerne hvis du ikke ved hvad jeg snakker om.
Avatar billede flintstone Novice
09. oktober 2004 - 13:00 #17
Hallo du, isterning! Virkede det, eller hva' ?