Avatar billede playcs Nybegynder
08. oktober 2004 - 12:11 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Output fra TV ind i input på gfx-kort

Hej,

Jeg ville lige høre mig ad angående mit nye grafikkort og mit nye tv.

Jeg har lige købt et Xelo RADEON 9600 med både DVI og TV-out.
( http://www.prc-data.dk/ny/ProdFrame.asp?Produktid=31998807 )

Derefter købte jeg en kabel-pakke med en masse kabler så jeg kan bruge mit tv-out. Deri fandt jeg så en slags kabel-uddeler hvor der altså er et stik til at sætte i min grafikkort, også ud går der 4 andre stik:

2x Video in
2x Video out

Så er mit spørgsmål:

Ved at bruge "TV-in" og sætter kablerne i mit grafikkort, også i mit TV - kan jeg så opnå en "TV-in-effekt" så jeg i princippet kan få normalt TV-billeder igennem mit grafikkort via "TV-in" ?

/PlayCS
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. oktober 2004 - 13:35 #1
Nej, det kan du ikke. Kun Vivo kort, eller det der også kaldes "all in wonder" kort har tv-in, og kan vise indput fra en ekstern enhed (tv eller lign.)
Avatar billede playcs Nybegynder
08. oktober 2004 - 16:16 #2
Okay

Tak for svaret.

Accepteret.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. oktober 2004 - 16:31 #3
Velbekomme *s*

Du accepterer svaret ved at markere mit navn nede til venstre og trykke på accepter.
Så bliver spørgsmålet ordentligt lukket *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. oktober 2004 - 21:11 #4
Takker for point :)
Avatar billede screem_brille Novice
10. oktober 2004 - 13:07 #5
Lige en rettelse, DEt er vist kun ATI som kalder deres kort med VIVO all in wonder (VIVO  står for video in, video out)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. oktober 2004 - 13:28 #6
screem_brille > Jeg sidder her med kassen til mit FX5600 med tvin og tvout. På kassen står der "VIVO", så nogle fabrikanter navngiver altså også Nvidia kort med VIVO "mærket". Kortet er et "Point of view"

Hvis du kigger på denne side, vil du også kunne se flere FX kort der i overskriften bærer mærket VIVO. http://dk.kelkoo.com/b/a/ss_geforce_fx_5600_ultra.html
Avatar billede screem_brille Novice
10. oktober 2004 - 18:10 #7
Læs lige engang til hvad jeg skrev ;) VIVO er jo blot en betegnelse over kort som har video in og video out, min indsigelse gik på at det er ATI (og måske de kort der bliver solgt under andre navne, men stadig produceret af ATI) som kaldes deres kort med VIVO: All in wonder.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. oktober 2004 - 18:17 #8
screem_brille > Du har ret, jeg læste ikke dit indlæg ordentligt og misforstod meningen. Og det er også helt korrekt at det oprindelige indlæg var lidt kluntet skrevet og kunne misforstås sådan at man kunne tro at det kun er ATI der laver VIVO kort.

Takker for rettelsen :)
Avatar billede screem_brille Novice
10. oktober 2004 - 18:33 #9
det er helt ok, men min rettelse gik nu mest på at det kun er ATI som laver kort der hedder all in wonder, men vi er vist enige nu *GG*