Avatar billede izecube Nybegynder
07. oktober 2004 - 23:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

flyt fil hver gan win 2000 startes

Hejza

Jeg har et problem men en fil der hedder Autoexec.nt der hele tiden bliver slettet fra C:\winnt\system32\
og hver gang jeg starter computeren er jeg nødt til at kopiere den fra C:\Winnt\repair\.

Kan man ikke lave en batch (.bat) fil der gør det eller hvad kan jeg gøre????
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. oktober 2004 - 23:56 #1
Jo da.
Marker hele sidste linie i dette indlæg, højreklik markeringen og vælg kopier.
Klik så start | kør, skriv cmd og tryk enter. Højreklik en enkelt gang i det soret billede og tryk enter.
That's it.

echo copy c:\windows\repair\autoexec.nt c:\windows\system32 > "%USERPROFILE%\menuen start\programmer\start\auto.bat"
Avatar billede bredker Nybegynder
07. oktober 2004 - 23:56 #2
har du prøvet at køre en repair fra cd´en
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. oktober 2004 - 23:58 #3
Ovenstående laver en batchfil og lægger den i din start menu hvor den vil blive kørt automatisk ved hver opstart
Avatar billede vejmand Juniormester
08. oktober 2004 - 00:03 #4
Har jeg ikke ret i at "windows" skal erstattes med "winnt" ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. oktober 2004 - 00:09 #5
Jo, det har du ret i. Jeg lavede og kontrollerede den på en XP, men havde lige overset at det var en 2000'er. Godt du er vågen, når jeg ikke er det *s*

Så den korrekte linie er:

echo copy c:\winnt\repair\autoexec.nt c:\winnt\system32 > "%USERPROFILE%\menuen start\programmer\start\auto.bat"
Avatar billede vejmand Juniormester
08. oktober 2004 - 00:13 #6
He he, lavede selv samme fejl for et par timer siden.  c",)
Avatar billede izecube Nybegynder
08. oktober 2004 - 00:31 #7
Jeg har fundet ud af det ved at lave en bat fil og sætte den i regedit.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. oktober 2004 - 00:34 #8
Ok, jamen så takker jeg da for point *s*