Avatar billede izecube Nybegynder
07. oktober 2004 - 21:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Autoeexec.nt

Hej Eksperter.

Jeg har et problem med min computer.
Hver gang jeg starter windows (2000) Kommer der en MsgBox frem. Hvor over skriften lyder:
16 bit Windows Subsystem
og hvor der står:
C:\WINNT\System32\Autoexec.NT. The system file is not suitable for running MS-DOS and Microsoft Windows applications.
Choose 'Close'to terminate the application.

Dette sker også hvis jeg går ind i Add/Remove programs og prøver at slette et program.
Hvad skal jeg gøre????
Avatar billede vejmand Juniormester
07. oktober 2004 - 21:45 #1
kopiere filen autoexec.nt fra c:\windows\repair mappen til c:\windows\system32 mappen.
Avatar billede steen_hansen Forsker
07. oktober 2004 - 21:47 #2
Hvad står der inde i autoexec.nt? Det lyder som om, at du forsøger at afvikle et 16-bit program, og autoexec.nt benyttes (så vidt jeg husker) til miljø-variabler under Win 2000/XP.
Avatar billede vejmand Juniormester
07. oktober 2004 - 21:48 #3
Stien er muligvis anderledes i Windows 2000, min løsning er til XP
Avatar billede steen_hansen Forsker
07. oktober 2004 - 21:48 #4
Ok, vejmand kom lige med en enkel løsning :o) Det er rigtigt, prøv at søge efter autoexec.nt, og du vil finde den i de to mapper.
Avatar billede izecube Nybegynder
07. oktober 2004 - 21:57 #5
Tak for svaret vejmand du får points.
Avatar billede vejmand Juniormester
07. oktober 2004 - 22:01 #6
Velbekomme, og tak for point.  c",)