Avatar billede nitte Nybegynder
07. oktober 2004 - 20:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort, radeon eller fx ?

Hejsa, jeg skal til og have nyt grafikkort, men er i tvil om hvilket, da det skal bruges mest til warcraft og world of warcraft fik jeg foreslået et radeon 9600. Vil dette være et godt valg ? Eller skal jeg have en helt anden ? Det skal være asus, og i må mere end gerne komme med et link til grafikkortet.

på forhånd tak.
Avatar billede bluglitz Nybegynder
07. oktober 2004 - 21:33 #1
Jeg har både haft Nvidea og Radeon, var godt tilfreds med dem bægge.  Lige nu har jeg Radeon 9800 pro, og det er bare kanont! :)  Tror ikke der er så meget foreskæl på dem så det gør noget.

Men du kan jo tjecke det på edbpriser, hvad de har af ram, mhz osv :)
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
09. oktober 2004 - 22:05 #2
Blizzard oplyser at World of Warcraft kan spilles på en 800 Mhz maskine med et Geforce 2 grafikkort. Et Radeon 9600 er dermed tilstrækkeligt til spillet, men der er 4 versioner af kortet (9600se, 9600, 9600Pro og 9600xt), så det er svært at sige om det er et godt valg.
Avatar billede nitte Nybegynder
10. oktober 2004 - 19:21 #3
Har haft kigget på dette:

ATI        Radeon 9600XT

Core Clock        500 Mhz

GPU Køling        Aktiv køling

Antal MB        128 MB

Type        DDR

AGP        AGPx4
AGPx8

Analog (15pins)        2 stk (1 stk via adapter fra DVI - medfølger)

Digital - DVI (29pins)        1 stk

TV-Out        S-VHS
Komposit

Video-Out        0 stk

Er det værd at købe ?
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
10. oktober 2004 - 22:27 #4
Et Radeon 9600XT til 12-1300 kr. er ikke noget dumt køb til de spil du nævner.
Se på http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=67487 - og ASUS leverer endda Half-Life 2 med kortet. Nice.
Avatar billede nitte Nybegynder
13. oktober 2004 - 12:56 #5
Så tror jeg jeg bestiller dette kort fra shg ;D
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
14. oktober 2004 - 18:28 #6
Takker for point.