Avatar billede oprah Nybegynder
07. oktober 2004 - 17:02 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal man gøre, når man ikke har flere point.

Hvad skal jeg gøre når jeg ikke har flere pointe. Vil det betyde at jeg ikke kan oprette flere spørgsmål? Jeg er heller ikke så god til computer og de ting man kan bruge computeren til, og kan derfor ikke besvare nogle spg. og udvinde point
Tak
Avatar billede norbert Nybegynder
07. oktober 2004 - 17:07 #1
Du får jo nogle point tilskrevet hver dag, så det går nok. Desuden findes der også brugere, som ikke er så pointfikseret, så det går nok. Efterhånden når du har været et stykke tid, kan du jo nok svare på nogle af spørgsmålene, evt. samme type, som du selv har fået svar på.
Forøvrigt, jeg kan se, du er forholdsvis ny, så velkommen til eksperten :-)
Norbert :-)
Avatar billede fcs Novice
07. oktober 2004 - 17:08 #2
For det første er spørgsmål om eksperten gratis, så du kan spare 15 point ved selv at acceptere dit svar på dette spørgsmål ;o)

Derudover får du automatisk 5 point gratis om dagen, så helt tør løber du sjældent.

En anden mulighed er at abbonnere på kategorien med vurdering af sites. Der beder folk om brugernes vurdering af deres nye sites og derfor kan man nemt tjene point der. Det er nemlig din mening de beder om og ikke svar på et teknisk spørgsmål.

Håber at dette kan hjælpe.

Hygge

FCS/Coadmin
Avatar billede snowball Novice
07. oktober 2004 - 17:18 #3
Avatar billede freehelp Praktikant
07. oktober 2004 - 17:37 #4
Som norbert siger hjælper mange dig gerne uden point betaling :-)

Men på eksperten er det ikke velset at man tilbyder gratis hjælp - det resultere ofte en både dårlig karma og anmeldelser :-)

Kan udemærkedet forstå den problematik omkring 0 point. Ikke alle folk har den viden der skal til for at løse gåder herinde - og hvad gør de folk....Var det mig ville jeg lukke den gamle bruger jeg har og oprette en ny.

Beklagelig måde - men nødvendigt
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. oktober 2004 - 18:38 #5
Alle kan bidrage, og dermed tjene point. Det er netop det fcs nævner. Sitevurdering kræver bestemt ingen kundskaber.

Lars, jeg ved du hentyder til situationer hvor svarere ikke vil modtage de satte point. Min holdning til dette kender du (her skal du lige vide, at jeg personligt hverken giver dårlig karma eller anmelder på det grundlag ;-)). Men derfor er det da absolut muligt at modtage gratis hjælp. Opretter man sit spørgsmål med 0 point, kan de der har lyst til at svare, jo blot gøre det. Det er enhver frit for, selv at bestemme hvor mange point man vil udlove for et svar.

Men igen... den rigtige metode er at tjene point der hvor man kan. Eksperten er ikke en gavebod. Det er et forum der bygger på hjælp til selvhjælp. Sagt på en anden måde: man skal yde før man kan nyde ;)
Avatar billede fromsej Praktikant
07. oktober 2004 - 20:50 #6
NanoQ>>Det sidste har du ikke helt ret i, de personer der ikke kan yde i vores lille verden, har krav på samme gode behandling og hjælp som de der kan, hvor skal de ellers gå hen for at få hjælp, vi andre støttede os også op af ekspertene, og gør stadig på områder vi ikke ved noget om.
Selvfølgelig kan man oprette et dpørgsmål til 0 point, de der vil hjælpe gør det uanset om der er 0, 15 eller 200 point på højkant.
Avatar billede freehelp Praktikant
08. oktober 2004 - 08:35 #7
Michael> Enig med Fromsej. Det er ikke alle der har viden nok til at hjælpe folk.

At smid eet svar i en tråd under vurdering - er jo ikke helt nok. Folk vil gerne have kompetent feedback, og så hjælper det jo ikke at skige "flot side" :-)

Ved du og mange seriøse ikke anmelder eller smider karma fordi man ikke tager mod point - men desvære er der mange andre der gør de to ting.

Som sagt ville jeg personligt selv bare lukke kontoen og oprette en ny - hvis point på kontoen var vigtigt :-)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. oktober 2004 - 09:57 #8
Ved en kompetent sitevurdering, er det jo netop vigtigt også at få feedback fra novice-brugeren - altså ham der ikke fokuserer på kode og teknik, men alene de synsindtryk og oplevelse af brug de får af siden. Det kræver bestemt ingen særlige kundskaber. I hvert fald ikke større kundskaber, end der kræves for at formulere et spørgsmål. :)
Avatar billede freehelp Praktikant
08. oktober 2004 - 10:33 #9
Det vil jo tage ham 100år på den mode :-)

Til opretter kan jeg kun sige hvad jeg selv ville gøre. Men trodsalt er jeg 100% på du stadig vil få godt hjælp trods dine manglende point. Se på mig - jeg har kun 1800 :-)

som sagt tidligere findes der mange der gerne hjælper uden det skal koste - så fortvivl ikke oprah :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
08. oktober 2004 - 10:39 #10
Du har jo ikke været her så længe endnu, så vent du bare og se. Du har ikke noget at være nervøs for i den retning :-) Og som sagt, når du har været her et stykke tid, bliver du lidt klogere på dine egne spørgsmål og kan hjælpe andre med de samme spørgsmål, som du selv i sin tid stillede.
Avatar billede oprah Nybegynder
08. oktober 2004 - 17:14 #11
Tak til jer alle sammen. Jeg er glad for at, der er nogen der vil hjælpe, selvom man ikke har flere point.
Eftersom spørgsmål om eksperten er gratis, vil jeg spare 15 point ved selv at acceptere mit svar på dette spørgsmål.
Endnu en gang tak til jer alle.
Avatar billede oprah Nybegynder
08. oktober 2004 - 17:16 #12
Jeg oplever ikke, at jeg automatisk får 5 point gratis om dagen. Hvordan får man de 5 point?
Avatar billede freehelp Praktikant
08. oktober 2004 - 17:30 #13
de går automatisk ind
Avatar billede c-holst Novice
08. oktober 2004 - 23:02 #14
i øvrigt har du da 240 dejlige point. det række fint til 15 spørgsmål til 15 point på en gang. Kan du klare flere er jeg imponeret.

jeg kan i øvrigt anbefale dig, at bruge lidt tid herinde hvis du vil lære lidt generelt om computere. Et par kategorier kunne være harware, generelt it og styresystemer. læs nogle tråde, læg nogle kommentarer, og jeg tror på, at de fleste kan komme lidt igang med at hjælpe andre, hvis lysten er der.

Jeg selv(hvis jeg selv skal sige det) er ikke nogen nørd eller haj til computere. Jeg har bare en interesse for dem, og får at lære mere om dem. Jeg arbejder ikke med dem til dagligt, og kunne heller ikke tænke mig at gøre det. Dog holder jeg nogle stykker kørende på jobbet.
alligevel er det lykkedes mig at hjælpe til i en pæn sjat spørgmål, hvilket ofte bliver belønnet med point...det kan du sikkert også klare:-)

bare lige min mening om den sag

carsten
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2004 - 14:16 #15
Prøv at se på http://www.eksperten.dk/point.phtml?navn=oprah

Der kan du se, at du (lige nu) har tjent point for 13 dage, og at din total er på 250, hvilket er 10 mere, end da c-holst så efter for 2 dage siden, så det passer fint nok.

Og hvad angår site-vurdering, så er det bare et spørgsmål om at skrive noget i stil med: "På siden kan jeg godt lide XXXX, fordi ....." Bemærk, at det vigtige er begrundelsen. Tilsvarende med de mindre heldige ting på siden skal man også huske en begrundelse.