Avatar billede abdulla_jensen Nybegynder
06. oktober 2004 - 13:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan simpelthen ikke finde det på skrift?

Hej

Hvor gammel skal man være for at købe alkohol i tyskland? Jeg har søgt i lange tider, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af det, jeg ville gerne have et link.

Håber i kan hjælpe mig
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. oktober 2004 - 13:47 #1
Avatar billede abdulla_jensen Nybegynder
06. oktober 2004 - 14:26 #2
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. oktober 2004 - 14:28 #3
Men der står jo ingenting om alder i Tyskland. Der står vel bare om et lovforslag i alle EU-lande.
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. oktober 2004 - 14:29 #4
Svar.
Avatar billede abdulla_jensen Nybegynder
06. oktober 2004 - 14:33 #5
Nej, de perspektivere til de andre lande:

Aldersgrænser i andre europæiske lande

I de fleste europæiske lande er der fastsat aldersgrænser for salg af tobak og alkohol. I Sverige og Island er aldersgrænsen 20 år for køb af alkohol – dog kan svenske unge købe alkohol indtil 4,4%, hvis de er over 18 år. I Finland er aldersgrænsen 20 år for køb af spiritus, og 18 år for køb af øl og vin. Lande som Norge, Storbritannien, og Irland har en 18-års grænse, mens lande som Tyskland, Holland og Schweiz har en grænse på 18 år for køb af spiritus og 16 år for køb af øl og vin. I Frankrig, Spanien, Italien og Belgien er grænsen 16 år for køb af alkohol.

Langt de fleste europæiske lande har også aldersgrænser for salg af tobak. I lande som Sverige, Norge, Finland, Island, Irland og de baltiske lande er grænsen sat ved 18 år. I lande som Storbritannien, Tyskland, Holland, Frankrig, Spanien og Italien er grænsen 16 år.
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. oktober 2004 - 14:38 #6
OK, men det skal lige siges at alkohol kan köbes allerede når man er 18 i Sverige, hvis man vel og märket köber den på kro eller lign. På systembolaget er aldersgränsen 20, som der rigtigt nok står.
Tak for point.