Avatar billede urokke Nybegynder
04. oktober 2004 - 13:55 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Søgemaskine optimering af www.bladez.dk

Vores www.bladez.dk, får ikke en ordentlig placering i søgemaskinerne.

1. Siden er udviklet i flash
2. Man skal gerne ramme vores side hvis mansøger på ord som: løbehjul, Bladez, powerboards, elektriske løbehjul, motoriseret løbehjul osv.
3. Målgruppen er danskere, primært unge drenge/mænd

A. Hvilke 3 søgemaskiner er de mest brugte for den gruppe?
B. Hvor kan jeg se hvor mange gange f.x. løbehjul er blevet søgt på i f.x. Google?

Jeg ser frem til at modtage nogen gode svar, og gerne ekspertise til at implementere det i vores hjemmeside (flash). Det kan give et billigt løbehjul ;,)
Avatar billede espersen Novice
04. oktober 2004 - 14:14 #1
flash er skidt til søgemaskiner (de kan jo ikke læse flashen!) - dine sider er envidere lavet i frames..

vil mene at Google er mest benyttet (men ikke noget jeg kan dokumentere)

Ked af at sige det ; men overvej om ikke i kan droppe lidt af det flash ?

Du kan hente en del info fra denne tråd  : http://www.eksperten.dk/spm/546580
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. oktober 2004 - 15:52 #2
1. Flash er skidt, men der kan gøres noget, især hvis søgeordene ligger klar. Du kan vælge at lave flade htmlsider der er optimeret til hvert enkelt odr og du kan udnytte <NOFRAMES>, <NOEMBED> og <NOSCRIPT> sektionerne på dine sider (gøres med forsigtighed.

2. det er et spørgsmål om intilligent optimering og linkstruktur, det kan godt lade sig gøre

3.a Google, FAST, Altavista, MSN så er du rimeligt kørende
3b. Du kan ikke se det i google, men der findes en række vørktøjer der kan give dig et bud. Jeg har skrevet en del artikler om emnet, du får nogle links efter dette
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. oktober 2004 - 15:53 #3
læs her

http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/

Og spørg derefter til det du ikke forstår
Avatar billede urokke Nybegynder
04. oktober 2004 - 15:57 #4
Jeg har læst alle dine glimrende artikler - jeg har desværre ingen kendskab til hverken flash eller programmering generelt.

3a. Hvad med jubii og yahoo er de ikke store i DK?
4. Jeg har hørt om at man kan lave nogen ww2 sider - som kan føre en derind, men ved ikke mere om det?
5. Kunne løsningen så istedet hedde google adwords?
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. oktober 2004 - 16:03 #5
3 jubii og yahoo er rimeligt store i DK, men de er ikke søgemaskiner (for en puritaner som mig) de er indexer og der er andre regler der gælder for dem.

4. jeg er ikke helt med på hvad du mener her. Google har en række forskellige databaser. de hedder www.google.com, www2.google.com og www3.google.com
5. Der er mange der tjener gode penge på google adwords, det er ikke et emne jeg har ofret metet, men jeg kan pege på et udenlandsk forum hvor de gør det riggit godt med adwords, adsense og hvad det ellers hedder. I min verden bør adwords bruges i kombination med almindelig optimering
Avatar billede demib Nybegynder
17. oktober 2004 - 12:22 #6
Søgemaskiner fungere grundlæggende set efter et meget simpelt principt: Brugerne indtaster et ord, hvorefter søgemaskinerne forsøger at finde det ord på en eller flere af de mange websites i deres indeks.

Flash, grafik, MP3 filer og andre multimedieformater indeholder først og fremmest visuelle informationer og der er derfor ikke noget tekst for søgemaskinerne at matche søgningerne på.

Hvis du vil ranke bedre med sider der indeholder Flash bliver du således nødt til at få noget rigtig tekst og rigtige links med på siderne - ellers forstår søgemaskinerne dem simpelt hen ikke godt nok.

Det kan dog godt være en større omgang at skulle lave et sådan website om. Hvis det er et professionelt website for en virksomhed, skal du alvorligt overveje om de resurser du skulle bruge på at bygge websitet om overstiger de omkostninger der ville være ved at satse lidt mere på Google AdWords og Overture. Med PPC-søgemaskiner som disse behøver du ikke lave noget om på dit website. Mange gange ender det med at blive billigere end at skulle lave websitet om, og således er jeg helt uening med Buggerzone: Det handler om hvordan du bedst muligt kan markedsføre din virksomhed med den største ROI (Return on Invenstment).