Avatar billede xrenegade Nybegynder
03. oktober 2004 - 20:17 Der er 18 kommentarer

Emule: Ingen eller langsom download.

Mit emule vil ikke gå igang med at downloade. Jeg har tdc-adsl 512/128 og i indstillinger i emule har jeg sat up til 16KB/s og down til 64KB/s.

Jeg ved at der går lang tid før downloaden går igang, men jeg synes jeg har ventet meget lang tid og der sker stadig intet. Jeg har læst på diverse fora, men har ikke rigtig fundet noget jeg kunne bruge.

Hvad gør jeg galt? :D

På forhånd tak.
Avatar billede xrenegade Nybegynder
03. oktober 2004 - 20:25 #1
Skal siges jeg har High ID med og uden firewall.
Avatar billede zhristian Nybegynder
03. oktober 2004 - 20:26 #2
Din forbindelse er da klart dit problem? Download til 64kb/s giver dig en max download hastighed på 8kb/s. Det er da alt alt alt for langsomt + den skal oss forbinde til personen du downloader fra og det tager lang tid med 8kb/s
Avatar billede xrenegade Nybegynder
03. oktober 2004 - 20:27 #3
Hmm...jeg kan ikke indstille den til højere end 64kb/s :S
Avatar billede xrenegade Nybegynder
03. oktober 2004 - 20:34 #4
Altså den står til 64kbytes....dvs 512kbites
Avatar billede melange Nybegynder
03. oktober 2004 - 20:39 #5
Så vidt jeg ved er det mod ekspertens regler at stille spørgsmå om diverse p2p programmer.
Ja - de kan godt bruges lovligt, men vi ved jo alle godt at hvad de i virkeligheden bliver brugt til, og warez er i hvert fald ikke tilladt.

luk venligst spørgsmålet.
Avatar billede xrenegade Nybegynder
03. oktober 2004 - 20:41 #6
Øhm. Kan ikke se ulovligheden i at stille et spørgsmål angående et p2p program. Så længe der ikke blive diskuteret ulovlige downloads/uploads kan det vel være ligegyldigt?

Hvad nu hvis jeg skrev jeg havde problemer med at sende/modtage filer i msn messenger?? Ville det så også være forkert?
Avatar billede hashkagen Nybegynder
03. oktober 2004 - 20:55 #7
hvis det er imod E's regler, så kan jeg kun råde dig til at opsøge et forum der handler med emule... :)?
http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-8&q=emule+forum
Avatar billede xrenegade Nybegynder
03. oktober 2004 - 20:57 #8
Ja...men er blevet træt af diverse fora, da jeg ikke rigtig ka finde noget nyttigt(som jeg skrev i mit spørgsmål:P)

Håbede bare på der var en som havde et hurtigt svar;)
Avatar billede fatter_hat Nybegynder
03. oktober 2004 - 20:59 #9
ellers skal du måske gå ind forbi www.piratgruppen.org

håber ikk det er imod nogen regler:|
Avatar billede melange Nybegynder
03. oktober 2004 - 21:06 #10
spørgsmålet er jo om hjælp til at få gang i p2p programmer går ind under §2.1.7

"spørge efter eller poste indlæg der omhandler ulovlig kopiering eller downloading af ophavsretsligt beskyttet materiale."

Nogle mener ja - andre mener nej. Jeg er ret overbevist om at ekspertens officielle holdning efterhånden også er et nej, men kan ikke dokumentere det.

mht. msn messenger, ftp-serve, bittorrent mm. er der ingen problemmet. De programmer benyttes jo reelt til lovlige daglidags formål. Problemmet med fx emule, kazza og DC er jo at så godt som ingen bruger det til lovlige ting. Jeg kan personligt ikke forestille mig et eneste tilfælde hvor emule ville være det foretrukne netværk hvis jeg skulle noget lovligt :/

anyway - jeg anmelder lige denne tråd så vi kan få en coadmin fordi, og som fårbenligt kan give et klart svar.
Avatar billede fatter_hat Nybegynder
03. oktober 2004 - 21:09 #11
okay så undskylder jeg meget:-/
Avatar billede AnyFellow Mester
03. oktober 2004 - 21:30 #12
melange...> Hvis det går som det plejer, så kommer der ikke en officel udmelding.

Se bare her f.eks.:
http://www.eksperten.dk/spm/507024

P2P programmer er ikke ulovlige, bare fordi de kan bruges til noget ulovligt...
Så må vi heller ikke snakke cd-brændere, messenger, icq, windows 2003 (kan bruges til at dele ulovligheder), sharewareprogrammer, osv osv osv osv
Avatar billede xrenegade Nybegynder
03. oktober 2004 - 21:48 #13
Præcis :)

Nogen der har et svar til mit spørgsmål?
Avatar billede snowball Novice
04. oktober 2004 - 09:14 #14
Det er lovligt at hjælpe med installering og opsætning af P2P programmer her på Eksperten. Det bliver først ulovligt når spørgsmålet kommer ind på ting som "hvilket program skal jeg bruge for at hente de nyeste film", "Jeg er ved at hente Doom3, men det går langsomt - hvad skal jeg gøre" og den slags.

Der er derfor ikke noget ulovligt i dette spørgsmål (i sin nuværende form!)

Snowball / CoAdmin
Avatar billede hashkagen Nybegynder
07. oktober 2004 - 17:32 #15
P2P er fuldt lovligt... Det er det at man downloader ting under copyright aftalen.
Avatar billede zhristian Nybegynder
16. oktober 2004 - 16:40 #16
xrenegade> Fik du svar på dit spørgsmål eller hvad?
Avatar billede hashkagen Nybegynder
20. oktober 2004 - 16:27 #17
hvis du har fået et svar du kunne bruge, så ville det være bedst at lukke spørgsmålet :)
ellers kunne du måske lukke dette og spørge igen i et nyt, (bare prøv ikke at oprette for mange spm)
Avatar billede zhristian Nybegynder
20. oktober 2004 - 21:43 #18
Smider et svar her. Se indlæg #2 for mit svar :)