Avatar billede intetusername Nybegynder
02. oktober 2004 - 23:02 Der er 11 kommentarer

Installations fejl i Notorn Internet Security 2004

Hey

Jeg har et problem med et få Norton Internet Security 2004 installeret på en af min Svorgeres pc`ere.

PC`en er en nyere Dell Dimension, 8250, med XP home på som OS og SP2. Under installationen skriver den ganske enkelt Norton Internet Security Installation has Failed. Do you want to try to install agian.

Hvis jeg så siger Retry, laver den samme fejl.

Trykker jeg Cancel så fortsætter installationen lidt, og kommer kort efter og skriver : The Installation Encountered an Error and was unable to complete the installation.

Jeg har umildbart slået alt sikkerhed fra på pc`en under installationen, og kan ikke se hvad der "tricker" propblemet.

Nogen der har et godt bud?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
03. oktober 2004 - 00:33 #1
Det er muligvis SP2 der "driller". SP2 kan ikke "kende" Norton, men om det problem skulle være så stort, at Norton ikke kan installeres, tør jeg ikke sige. Noget andet kan være at der ligger noget snavs på maskinen der blokerer, eller måske nogle rester af et tidligere antivirus. Du kan prøve køre den virusscanner her http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp , og/eller tage et par onlinescanninger
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
03. oktober 2004 - 00:36 #2
Den her kan bruges til at fjerne rester der kan blokere http://www.ccleaner.com/download112.php
Avatar billede intetusername Nybegynder
03. oktober 2004 - 01:13 #3
Jeg har installeret det på en stort set identisk pc, med SP2. Så det kan umildbart ikke være SP2 i sig selv der gør det.
Avatar billede intetusername Nybegynder
03. oktober 2004 - 01:19 #4
Hey

Tak for svaret.

Kan jeg roligt køre ccleaner uden at bekymre mig om applikationer der ikke virker bagefter? jeg har installeret den og kørt en scanning og den har fundet en masse ting. Men tør man uden vidre lade den fjerne de ting den finder?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
03. oktober 2004 - 01:38 #5
Jeg har brugt CCleaner længe, og har ikke haft problemer. Du kan jo lave backup hvis du vil være sikker. "Issues" kan du roligt køre flere gange, til den ikke finder mere.
Avatar billede xrenegade Nybegynder
03. oktober 2004 - 11:22 #6
Jeg har samme problem intetusername
Avatar billede intetusername Nybegynder
04. oktober 2004 - 18:53 #8
jeg har kørt cccleaner, og det hjalp ikke.

Samme fejl.

Jeg kan ikke se hvordan denne Hotfix som løser et problem med IP tilbagekoblings adresser, i applikationer som arbejder på netværks laget skulle kunne løse noget.

MEN det er et forsøg værd. Jeg prøver
Avatar billede intetusername Nybegynder
07. oktober 2004 - 08:13 #10
Læst.

Ingen af dem rammer plet.

har i øvrigt lagt opdateringen på. Jeg har kørt ccleaner.
Jeg har prøvet at starte installationen med alle baggrunds applikationer lukket.

Virker stadig ikke
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
07. oktober 2004 - 16:58 #11
Så kan det være noget virus, eller noget andet skidt der blokerer. Prøv at køre denne virusscanner http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp , og læg en Hijackthis log ind

http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe

Hvis du ikke ved hvordan: Åbn HJT>scan>save log>den åbner så i notesblok. Copy/paste den herind i tråden.