Avatar billede gumphfy Nybegynder
02. oktober 2004 - 20:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

RSS feed

Hi, jeg kunne godt tænke mig at have et RSS feed på min hjemmeside, men ved ikke helt hvordan. Jeg har aldrig rigtigt kodet i xml før, men hvis der skulle være nogen der kendte til et sted der kunne føre én igennem et step by step tutorial eller en direkt download, ville det være helt perfekt.

på forhånd tak for hjælpen.
Christian.
Avatar billede diversion Nybegynder
02. oktober 2004 - 20:38 #1
Hej qumphfy. Hvad med denne: http://www.html.dk/tutorials/css/
Den går da igennem det meste..
Avatar billede diversion Nybegynder
02. oktober 2004 - 20:39 #2
Ups, forkert link - sorry
Avatar billede gumphfy Nybegynder
02. oktober 2004 - 20:43 #3
hehe, men tak aligevel
Avatar billede diversion Nybegynder
02. oktober 2004 - 20:53 #4
Prøv denne i stedet: http://www.netsundhedsplejerske.dk/downloads/Newsfeeds.pdf
(Underligt sted det ligger, men det er da en god forklaring)
Avatar billede diversion Nybegynder
02. oktober 2004 - 20:55 #5
Det var denne det første link skulle have været:
http://html.dk/scripts/asp/00020/Default.asp
Avatar billede gumphfy Nybegynder
02. oktober 2004 - 21:20 #6
det ser alt sammen meget godt ud, og jeg kan se at jeg skal lære lidt mere om xml, men mon ikke det går. jeg takker i hvert fald, så hvis du bare lige giver et svar, så får du dine points.
Avatar billede diversion Nybegynder
04. oktober 2004 - 08:18 #7
Jeg har nu lavet et Visual basic program der kan vise RSS newsfeeds ved at læse de link jeg har givet uden at være en haj til XML.
Men held og lykke!
Avatar billede gumphfy Nybegynder
04. oktober 2004 - 16:14 #8
Jeg har selv lært lidt om xml og har fået et RSS op og køre vha. et php script.
tak for hjælpen.