Avatar billede kelvin Nybegynder
02. oktober 2004 - 15:52 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke udfylde i photoshop? Hjælp!

Jeg fandt en toturial på nettet som jeg gerne ville prøve.
Toturialen ligger her¨på denne her side : http://www.designcontest.net/tutorials/GlassInterface/
Mit problem kommer så helt i starte, eller der hvor man skal udfylde den firkant man har lavet med radius 15. Men hvordan laver man den til radius 15?
Det eneste jeg kan finde er udtynding ved rektagulær funktionen.

Jeg har prøvede at lave en hurtig beskrivelse af mit problem her.. http://www.pagels.biz/side.jpg
Det jeg skal have er, at når man laver en med de kanter, at det indenfor bliver udfyldt ligesom den oppe..
MEn hvordan?

//Kelvin
Avatar billede weblex Nybegynder
02. oktober 2004 - 15:57 #1
Du skal ikke bruge marquee tool. Du skal bruge rounded rectangel tool. Når du bruger den vælger du shape layers oppe i værktøjslinien.
Avatar billede kelvin Nybegynder
02. oktober 2004 - 16:08 #2
Jeg har den på dansk, hvor finder jeg rounded rectangel tool henne?
Avatar billede weblex Nybegynder
02. oktober 2004 - 16:11 #3
Jeg har den lige nede under T´et. U som genvejstast i den engelske udgave, mon ikke det er det samme i den danske?
Avatar billede ducks Nybegynder
02. oktober 2004 - 16:31 #4
Tag dit rektangulære værktøj, tegn og udfyld din firkant, mens den stadig er markeret, vælger du menuen "Vælg", og så (på engelsk modify) se om der er noget der hedder modificer, der vælger du (på engelsk smooth) som sikkert hedder noget med udjævning på dansk, sæt den til 15 og så har du det.

Modify er nr7 fra toppen i menuen Vælg. - På engelsk.
Smooth er nr2 fra toppen i menuen Smooth. - På engelsk.
Avatar billede kelvin Nybegynder
02. oktober 2004 - 16:32 #5
Jo tak skal du have, lækkert, sad og prøvede i over ½ time tror jeg :) Men klart det ikke gad at virke. Jeg havde jo sat den til at udtynde.
Men smid lige et svar, så får du dine point.

kelvin
Avatar billede kelvin Nybegynder
02. oktober 2004 - 16:33 #6
ducks, weblex har desværre svaret på det.. :)
Avatar billede weblex Nybegynder
02. oktober 2004 - 16:51 #7
svar :o)
Avatar billede kelvin Nybegynder
02. oktober 2004 - 17:01 #8
tak weblex. ha en god fortsat dag :)
Avatar billede ducks Nybegynder
02. oktober 2004 - 17:40 #9
Så er jeg blind?
Avatar billede kelvin Nybegynder
02. oktober 2004 - 17:52 #10
prøv at kig øverst oppe, den første kommentar. der gav han mig svaret..
Avatar billede kelvin Nybegynder
02. oktober 2004 - 18:12 #11
weblex. der står i tutorialen at
4) Now, select your wand tool and select the rectangle shape. Add a new layer, but do not deselect the rectangle. Go to the new layer, and fill the selection with white. Go to filters > Noise > Add Noise.. and change the settings to the following:

Men når jeg trykker på tryllestaven, vil den ikke give mig lov til at gøre noget med billedet? hvorfor?
Avatar billede weblex Nybegynder
02. oktober 2004 - 18:53 #12
Det kan du godt have ret i.

Du kan i stedet ctrl+klikke på dit layer med firkanten. På den måde markerer du den også.

Du kan også højreklikke på laget med din firkant og og vælge rasterize layer (hvad mon det hedder på dansk? 6. mulighed fra oven). Når du har gjort det, kan du vælge din firkant med tryllestaven.

Photoshop opfører sig ikke altid som i tutorials. Der kan også være ting, som ændre sig mellem de forskellige version, men bare klø på, til sidst behøver man ikke tutorials :o)
Avatar billede kadiso Nybegynder
02. oktober 2004 - 21:52 #13
Hej! Jeg er ny og kan ikke finde hoved og hale på eksperten. Hvordan opretter jeg et spørgsmål? :-)
Avatar billede kelvin Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:02 #14
hehe, :) gå op i "opret spørgsmål" lige under spørgsmål og svar, ligger der en der hedder "opret spørgsmål".. så vælger du hvilken kategori, også skriver du dit spørgsmål og giver point.. :) Fundet ud af det?
Kelvin
Avatar billede kadiso Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:15 #15
Opgiver... Det er ikke mulighed for oprette spørgsmål
Avatar billede kelvin Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:24 #16
ikk muligt? sikker på du gør det rigtige? Vælger en titel og vælger et område/kategori?
Det burde meget gerne være muligt.!

kelvin