Avatar billede beograd Novice
01. oktober 2004 - 15:43 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp, min komp. genstartes af sig selv.

Hej,
Min komp. er begyndt at genstarte af selv siden imorges.
Jeg har "zero" forstand på hvad jeg skal tjekke osv.

Tak
Avatar billede trekkies Juniormester
01. oktober 2004 - 15:48 #1
Du kan prøve forskellige ting:

Kan du undersøge din tempertuer på din CPU.

Kør en Windows Update:
http://windowsupdate.microsoft.com/

Prøv følgende:
Start -> Kør... -> sfc /scannow

Den retter ødelagte systemfiler, HUSK at have din Windows cd klar

Du kan også kører Spybot, Ad-Aware og HijackThis

Hvis ikke, så kan du hente dem her:
Spybot
http://www.download.com/Spybot-Search-Destroy/3000-8022-10289035.html?tag=lst-0-2

Ad-Aware:
http://www.download.com/3000-2144-10045910.html

HijackThis:
http://www.download.com/HijackThis/3000-8022-10307556.html?tag=lst-0-10
Lige lidt hjælp til HijackThis:
Unzip filen og åben exe filen, Klik på Scan, når at den er færdig, så skal du klikke på Save Log, så gemmer du den et sted, logen kan nu åbnes i en tekst program f.eks. Notepad, Kopier det hele her ind, så vil en kigge på den.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. oktober 2004 - 15:55 #2
Gå ind under "Kontrol panel -> System -> Avanceret -> Start og Genoprettelse".
Her kan du slå automatisk genstart fra. Så skulle du gerne få en fejlmeddelelse, hvis det er en driver- eller hardwarefejl.
Avatar billede beograd Novice
01. oktober 2004 - 15:56 #3
Hej trekkies,

Jeg har automatisk opdateret windows igår med service pack 2, nu
siger kører win update på hjemmesiden, siger den:

  Windows Update har opdaget en fejl og kan ikke vise siden, der blev anmodet om. Følgende ressourcer kan muligvis hjælpe med at løse problemet:
Muligheder for selvhjælp:

Windows Update-svarcenter

Windows Update-fejlfinding

Windows Update-nyhedsgrupper

Ad-aware har jeg kørende hverdag.
Avatar billede trekkies Juniormester
01. oktober 2004 - 15:57 #4
Så prøv:
Prøv følgende:
Start -> Kør... -> sfc /scannow

Den retter ødelagte systemfiler, HUSK at have din Windows cd klar
Avatar billede beograd Novice
01. oktober 2004 - 16:28 #5
Hej,
Jeg kunne ikke køre sfc /scannow igennem, da jeg bliv spurgt om at indsætte xp professional cd-rom i, og mit windows kører på xp home edition. De filer som skulle kopires fra home edition var der kun nogle af dem som kørte igennem ellers fik jeg  besked om at prøve igen....strange.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. oktober 2004 - 16:29 #6
Den har jeg hørt om en gang før, og vi fandt ikke nogen løsning på det.

Har du været inde og slå automatisk genstart fra, så vi evt kan få en fejlmeddelelse når den går ned ?
Avatar billede beograd Novice
01. oktober 2004 - 16:34 #7
Ja, jeg har slået den fra.... den er ikke gået ned ednu....Giv'er besked.
Avatar billede trekkies Juniormester
28. oktober 2004 - 13:13 #8
Hvordan går det?
Avatar billede beograd Novice
02. december 2004 - 16:40 #9
Hola,
Jeg var nødt til at ins. xp, da jeg skulle bruge maskinen...
Tak for hjælpen, jeg vil gerne give jer begge points, jeg ved det bare ikke hvordan man gør det.....
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. december 2004 - 22:08 #10
Det kræver at vi begge lægger et svar. Og her kommer et fra mig.

Når Trekkies har lagt et svar kan du markere BEGGE navne samtidig nede til venstre og trykke accepter.
Avatar billede trekkies Juniormester
18. december 2004 - 10:44 #11
Lidt sent ude, men her er et svar :>
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. december 2004 - 21:00 #12
Ups, jeg fik da aldrig lagt det svar, så her kommer det :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. december 2004 - 15:44 #13
Takker for point :)