Avatar billede anno Nybegynder
30. september 2004 - 23:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Logge på accesspoint bag router

jeg har derhjemme et trådløst access point, som sidder på lan-siden af min router.

Jeg ønsker, at jeg fra mit arbejde via Internettet kan logge på dette access point.

Er der nogen der ved hvordan opsætningen på min router skal være, for at dette er muligt?

Og hvad skal jeg skrive i adresselinien på min browser, for at kunne gå gennem routeren og få fat i mit access point?
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
30. september 2004 - 23:19 #1
Du skal lave en WAN-LAN Regel, som peger port 80 (eller den port dit access point bruger) ind på den dens interne IP-adresse.

Du skal så bare skrive din globale IP-adresse i adresselinien, kan ske der skal portnummer bagpå, så der f.eks. kommer til at stå: 182.156.30.18:8080
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
30. september 2004 - 23:20 #2
Kan det bruges?
Avatar billede anno Nybegynder
01. oktober 2004 - 00:40 #3
Jeg er ikke helt med???

Jeg kan ikke finde noget sted i min routers opsætning, hvor jeg har mulighed for at lave en "WAN-LAN Regel"

Hvis jeg skriver min globale ip-adresse kommer jeg ind på min routers web-interface og får mulighed til at logge på min router.

Men jeg ønsker at kunne logge på mit access point som ligger bag ved min router.
Avatar billede nik- Nybegynder
03. oktober 2004 - 00:56 #4
Alt efter hvilken router du har kan opsætningen se forskellig ud.
Men der må være et sted hvor du kan åbne for indkommende trafik, lave en NAT regel, åbne  port i firewall, el. lign.

Den skal hedde <global ip>:<portnummer efter eget valg> -> <AP IP>:80