Avatar billede andersfraranders Nybegynder
29. september 2004 - 22:29 Der er 2 kommentarer

Tilpasning af Outlook - hele seks ting.

Jeg er skiftet til Outlook fra Outlook Express og jeg må sige, at jeg savner OE på en del områder.

Outlook virker langt mere omfattende, hvilket jeg umiddelbart ikke har brug for.

Kan nogen hjælpe mig med disse tilpasninger:

1. Nogle gange modtager jeg svar fra folk, hvor svaret er vedhæftet som en .txt-fil. Det er da tosset og vil meget hellere have svaret inkluderet direkte i mailen - hvordan?

2. Hvordan sender jeg ALLE mine mails i html-format? Jeg ønsker aldrig at afsende i .txt format (uanset hvilket formaet jeg modtog mailen i)!

3. Kan der laves fast tekst-ombrydning, da jeg ikke ønsker mere end ca. 60 karakterer pr linie. Det er min erfaring, at det forøger læsevenligheden en del. Laver jeg selv linieskift, startes der med stort bogstav i den nye linie!!

4. Når jeg modtager visse mails kommer der en popup med "Systemantec AntiVirus Notification" - det er mildest talt irriterende.

5. Kan programmet ikke indtilles til at vise jpegs direkte i mailen - eller under mailen - som i Outlook Express. Det er lang nemmere at arbejde med end at skulle åbne hver jpeg enkeltvis.

6. Jeg ønsker ikke at folk automatisk skal puttes i min adressebog. Jeg vil selv oprette folk manuelt. Når man skriver mange mails kommer der et hav af forslag til modtager i "auto-complete" når man udfylder "to feltet". Det er træls.
Jeg ved godt, at man kan slå auto-complete fra, men det ønsker jeg ikke. Jeg vil kun have oprettet de ca. 20 personer jeg skriver mest til.

Det var det hele!

Håber, at der er nogen, som kan hjælpe.

Mvh.
Anders Grønborg,
Århus
Avatar billede tumben Novice
29. september 2004 - 23:49 #1
hvorfor i alverden har du skiftet, hvis du er utilfreds med outlook ????
Avatar billede leif Seniormester
30. september 2004 - 07:04 #2
Outlook er anderledes end Outlook Express, men nu er jeg fræk, kan OE fx. din 3. ændring ? Og grunden til du vil får Symantec Antivirus Notification er vel bare at der er virus i mailen, den skal sikkert slåes fra i dit Antivirus program ! Vedr. 6 er listen med Autocomplecte og adressebogen 2 forskellige ting, personerne i complete ligger ikke nødvendigvis i din adressebog !