Avatar billede cldu Nybegynder
05. marts 2001 - 20:09 Der er 15 kommentarer og
8 løsninger

PSiXATiON

yo guys.

Så er test-tiden kommet.

Jegt vil gerne have jer til at tage et check på http://www.opiate.dk/ og fortælle mig hvad I synes. Både hvad angår kode, design, brugervenlighed, tilgængelighed, loadingtider, grafik osv.

Nej, update section er ikke oppe endnu, men kommer det i løbet af ugen. Jeg lader spm. stå til fredag, så er der pointfest.
Avatar billede netsrac Praktikant
05. marts 2001 - 20:11 #1
all material on these pages aren\'t copyright. In fact, most of it is stolen. *lol*
Avatar billede hotpop Novice
05. marts 2001 - 20:17 #2
er det ikke et .dk-domæne??? Hvorfor så det engelske? Og jeg sad bare og gloede på siden i 6-7 minutter og fandt ikke ud af hvad siden indeholder/hvad du vil fortælle???

Hilsen en forvirret Hotpop
Avatar billede cldu Nybegynder
05. marts 2001 - 20:19 #3
hotpop: Det er primært for at udstille noget grafik. Engelsk, fordi jeg planlægger at registrere et .com domæne, plus det at mange af mine hits kommer fra andet end .dk ;)
Avatar billede Trine Nybegynder
05. marts 2001 - 20:21 #4
Kanon sej hjemmeside, synes jeg helt seriøst. Den er hurtig til at loade (isdn). Det er nogle flotte farver du har sat sammen. Og en rigtig nydelig opsætning på samtlige sider.

Din top baggrund (psixation.jpg) er lidt sej ;-) Flot og glat, og i en tilpas kvalitet, så den ikke bliver grumset.

Alt i alt, en rigtig vellykket hjemmeside. Den er flot og gennemarbejdet. Og det ligner en halv million ;-) Bare bliv ved i den stil, for det er sgu sejt.

Trine / Misskat
Avatar billede cldu Nybegynder
05. marts 2001 - 20:28 #5
hmmm... :)
endnu en TDC ansat ;)

tak for de rosende ord, misskat.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. marts 2001 - 20:39 #6
Jeg synes det er totalt forvirrende med dine to spalter på forsiden. Jeg sidder og læser venstre mod højre og fatter minus. En tydeligere opdeling vil nok være en god idé.

Generelt er Loadtiden rimelig god, men Galleri siden indeholder så mange billeder at den tog en hel del tid.

Designet synes jeg ellers er rigtigt nydeligt og jeg køber det gerne for en femmer.

10@13

http://www.fotx.net/nikolajdu/
Avatar billede dr_gamma Nybegynder
05. marts 2001 - 20:42 #7
Godt farvevalg, enkelt og tydeligt. Download tiden for gallery er dog lidt træg.
Du vil helt sikkert få en mængdeproblem med tiden, hvis du hælder flere billeder på (-på den anden side kan du få nettets længste scrollbar...)
Det er nemt at finde rundt på siden.
Dit logo fylder meget plads, hvilket kan ødelægge noget af indtrykket, idet det jo ikke kun er det du vil vise!
IE og NN tolker koden ens, kanon!
-> 9@13
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. marts 2001 - 23:34 #8
Skisme flot. men alt kan kritiseres.

Dit layour er sårbart overfor large fonts.
Specielt indexsiden går helt grassat og det omhyggeligt opsatte digt bliver rodet og ulæseligt. i topfeltet flytter menuen op og ned. den ville være sikrere hvis menulinien fx blev skuppet ned af en tranparent gif med en pixelhøjde tilpasset baggrundsbilledet.

gallery siden. Det ser lidt forkert ud at alle står opad venstrekanten (vist NS6 der ikke centrerer i <th celle.  IE4 og NS4.7 er ok).

kontakt side. Den der mørke feltbaggrund er ulækker at skrive på og det tekst man skriver er så tyndt det er ulæseligt på min skærm.
Felterne tvinger tabellen bredere så topbilledet begynder at gentage (NS problem igen + mine large fonts)

Flot indtryk og klart acceptable loadtider på 56K modem.

mvh JakobA
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. marts 2001 - 23:49 #9
Large Fonts er ofte et mega hængeparti. Godt vi har Jakoba til at tjekke den slags af.

56K modem - I morgen ml 7.30 og 9.30 kommer teknikeren og installerer min ADSL. Bestilt i September. Juhu. Så går der garanteret ikke mere end 234 dage før det også kører - altså selvom de har lovet det fra i morgen middag.

/Nikolaj
Avatar billede cldu Nybegynder
06. marts 2001 - 00:00 #10
hehe.. jeg arbejder med ADSL til dagligt ;)

Jakoba: jeg ved, at det ofte er et problem med large fonts, NS osv - jeg kan som webdesigner ikke tage hensyn til marginale grupper som fx. large fonts, NS6 eller lign.

Når NS6 bliver standard, får siderne selvfølgelig et checkup, men indtil videre er det for meget arbejde med trans. gifs og tabeljustering, blot for omkring 2% af brugerne. Bare mine 2$.
Avatar billede elisabeth Nybegynder
06. marts 2001 - 01:34 #11
Flot design du har strikket, men Ide\'en med den to spaltede inddeling er ikke god/brugervenlig eller bare fiks, det forvirrer og har ingen mening.

Dit gallery burde deles op i flere side, hvis du har tænkt dig at komme flere billeder ind. Dine kommentarer til dine billeder er lidt ligegyldige jeg tror ikke nogen læser dem. Billederne er flotte, dem kan du godt være stolt af.

Det var en lille hurtig kritik, men husk det er altid nemmere at give kritik end at faktisk lave noget.

mvh Elisabeth
Avatar billede saubermacher Nybegynder
07. marts 2001 - 08:29 #12
den er da let at finde ud af, men det er kun i kraft af at der ikke er ret meget! - hvad er meningen med den. Når jeg kommer ind på den og bare ser den så ved jeg ikke hvad det er og jeg tror ikke jeg har fundet ud af det endnu. Er det noget med techno musik og psykedeliske billeder fra photoshop og hvad kan man bruge det til?

Det første punkt bør ikke hedde index fordi der ikke er noget \'index\' - måske velkomst. Hvad med at skrive hvad formålet med siden er på den første side - eller er jeg bare gammeldags?

Meget nydeligt design, men brugt. det mangler lidt initiativ og innovativitet. Men den er nem og brugervenlig frem for alt.

Morten Hansen
Saubermacher
Avatar billede cldu Nybegynder
07. marts 2001 - 19:06 #13
Jeg har netop tilføjet en tutorials sektion. Kunne jeg lokke en eller anden til at teste forståeligheden/brugervenligheden i den ene tutorial der ligger der?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. marts 2001 - 19:10 #14
Synes det ser fint ud. Du holder stilen og selv jeg ser ud til at kunne finde ud af den tutorial.
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. marts 2001 - 22:13 #15
Sprogbrug og valgmuligheder i menuerne svinger meget fra paint-program til paint-program. Hvad med at fortælle hvilket program den tutorial gælder for?
Avatar billede cldu Nybegynder
07. marts 2001 - 23:15 #16
jakoba: hehe.. du siger noget.
Måske er den megen ensrettethed grundet i min personlige overbevisning om, at der kun findes ét billedbehandlingsprogram.

Jeg tror dog det er en detalje - og hvis man læser andetsteds på siden, kan man se, at jeg kun arbejder i PS og 3DS.
Avatar billede cldu Nybegynder
08. marts 2001 - 08:35 #17
Måske man skulle oplyse, at siden primært henvender sig til Photoshop interesserede, både øvede og begyndere, samt mine personlige venner (og forhåbentlig et par nye af dem ;)

Mit mål er at nå ca. 200 besøg hver dag (jeg er ikke specielt ambitiøs, men det er alligevel fedt med lidt interesse), samt at udvide min tutorial sektion til at omfatte mindst 10-20 tutorials på hvert niveau (begynder, øvet, ekspert).
Avatar billede ezzuk Nybegynder
11. marts 2001 - 11:58 #18
jeg ville sige, at enten skulle du sætte orden på \"digtet\" på forsiden, eller også skal der stå noget info om selve siden. for det er det som der mangler på din side: info om indholdet.

grafikmæssigt er siden suveræn. jeg har sjældent set en så god til at lave grafik som dig... og det er også nogle gode tutorials. flotte effekter, men alligevel så godt forklaret.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
12. marts 2001 - 18:10 #19
Hej \"cldu\" ?

Herligt med et site hvor ungdommeligheden og kreativiteten \"eksploderer\" lige ud i hovedet på én - vel og mærke uden at man bliver blæst bagover. Og hvor bruger ikke bliver efterladt med en undren over hvordan man dog skal komme videre.

Din \"eksplosion\" i logoet sætter tempoet på siden op, dernæst viser du, at du kan arbejde med balancer ved at lade et digt spille op mod logoet og derved igen trække tempoet ned. Ydermere falder du ikke for fristelsen til at holde \"eksplosionen\" i de traditionelle varme farver rød, gul og orange, men derimod bruger du det grønne og køligere fra jordfarverne (om end du lige minder os om kraften, ved at lade navnet i logoet være \"skåret\" ud i ild).

Hvad angår din kode, kunne du vælge at lave kommentare og derved signalere fællesskab og vidensdeling. Du kunne evt. også indfælde en kommentar om, at hvis andre ville benytte fade-effekten så kunne de, ved at maile dig, få en kopi af \"fade.js\", men selvfølgelig ... det bestemmer du.

Plussiden (efter min mening):
A. Kontrasten mellem eksplosion og digt.
B. Fade-effekten på linkene er \"nusser\".
C. Ingen hjernedød bannerreklame for PhotoShop på forsiden (men måske du kunne have en underside med dine sponsore - hvis de \"hoster\" op med nogle $£$).

Minussiden (ditto):
A. Det lille copyright \"C\" i nederste højre hjørne følger ikke stilen (og er også unødvendig. Ophavsretten til intellektuelt materiale tilhører altid skaberen, indtil andet aftales).
B. Jeg kan ikke lide forsider hvor bruger skal scrolle, (men erkender, at der også findes undtagelser).
C. Jeg mangler budskabet / formålet (f.eks. \"When pixels become art\") med sitet serveret på forsiden (og kun forsiden) i tekst, f.eks. som undertekst i logoet.
D. Index er ikke et godt navn for at komme tilbage til forsiden. Index betyder \"Indholdsfortegnelse\" eller \"rækkefølge\" på dagligt engelsk. Hvad med \"Front\" eller \"Frontpage\" ... og så skal det selvfølgelig kun vises på undersiderne.

Jeg glæder mig til at se det færdige resultat.

mvh. Tony Breindal
Avatar billede ezzuk Nybegynder
12. marts 2001 - 19:27 #20
d\'oh, min ovenstående kommentar var ment som et svar. det sker ret tit for mig :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. marts 2001 - 13:02 #21
Bliver der mon lukket her en dag?
Avatar billede ezzuk Nybegynder
20. marts 2001 - 14:33 #22
nej.
Avatar billede cldu Nybegynder
21. marts 2001 - 13:09 #23
Jeg takker alle for kommentarerne.

Ses næste gang jeg fedter Photoshop.