Avatar billede aniels21 Nybegynder
29. september 2004 - 15:17 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan man angive margin i textbox i Visual Studio?

Heysa, hvordan angiver jeg margin i textboxe i visual studio?
Avatar billede hagbardph3 Nybegynder
30. september 2004 - 13:13 #1
Du kan i dit HTML view gå ind og sætte style på din textbox:

<asp:textbox style="margin-left:5px" id="min_box" runat="server"></asp:textbox>
Avatar billede aniels21 Nybegynder
30. september 2004 - 15:05 #2
lyder fino, men hvordan kommer jeg i HTML view? Og hvad er det?
Avatar billede aaberg Nybegynder
30. september 2004 - 16:18 #3
Er det en windows applikation eller en web applikation du laver?
Avatar billede aniels21 Nybegynder
01. oktober 2004 - 12:25 #4
det er en win app.
Avatar billede aaberg Nybegynder
01. oktober 2004 - 12:31 #5
SÅ tror jeg desværre ikke du kan gørre det så nemt, som hagbardph3 skriver. Så vidt jeg ved, er der ikke en funktion eller property der sætter marginen (Men jeg er ikke 100% sikker). Det jeg ville gøre, hvis jeg var dig, er at lave en funktion, der hver gang brugeren taster noget i tekstboksen, sørger for at der er indsat et par mellemrum før teksten i tekstboksen. På den måde kan du simulere en margin.
Avatar billede aniels21 Nybegynder
01. oktober 2004 - 12:43 #6
Det er mere i højre side jeg mangler noget margin, og det er noget tekst som bliver læst ind fra en fil.
Avatar billede aaberg Nybegynder
01. oktober 2004 - 12:50 #7
Så ved jeg præcist hvad du skal gøre. I stedet for at bruge en tekstbox, skal du bruge en RichTextBox. Denne har en property der hedder RightMargin der gør nøjagtig det du har brug for.

Er det ikke svar nok til points? :)
Avatar billede aniels21 Nybegynder
01. oktober 2004 - 12:54 #8
Jo, tak det er nok det jeg skal bruge.

thx
Avatar billede aaberg Nybegynder
01. oktober 2004 - 12:56 #9
Nu fik ham den anden point. Hmm, pyt, så kan jeg lære at svare lidt hurtigere. :-)
Avatar billede aniels21 Nybegynder
01. oktober 2004 - 13:01 #10
Sorry, jeg kan oprette et nyt spørgsmål som du kan svare på -de der point er ikke nogen jeg samler på :-). Skal jeg gøre det?
Avatar billede aaberg Nybegynder
01. oktober 2004 - 13:04 #11
Nej, det er lige meget, det var mere princippet i at han svarer snot forkert, hvorefter han snupper pointene. Jeg er bare glad for at kunne hjælpe :-)

God arbejdslyst.
Avatar billede aniels21 Nybegynder
01. oktober 2004 - 13:06 #12
thx :)