Avatar billede kludedukken Nybegynder
29. september 2004 - 14:26 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hvilket Digitalkamera ?

Hvilket digitalkamera kan i anbefale til en ca. 1200-1300 kr. ? Og hvorfor ?
Hvilke ting skal jeg fokusere på ved køb af sådan et kamera ?

Jeg er ikke nogen entusiast hvilket mit prisniveau sikkert antyder - men jeg vil stadig gerne have et så godt kamera som muligt til pengene :)
Avatar billede the_ghost Nybegynder
29. september 2004 - 14:32 #1
Jeg gik selv og havde det samme "problem"... Jeg endte med at bestille denne: http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=3589&vare_id=335399 og har ikke haft nogle problemer / klager over den. Den eneste ulæmpe er at den ikke kan optage lyd, når der skal filmes. Men hvis det er det man vil have, skal man nok give lidt flere penge.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
30. september 2004 - 16:55 #2
Det ser ok ud. Har selv overvejet et Canon A400. Andre bud ?
Avatar billede the_ghost Nybegynder
30. september 2004 - 16:57 #3
Den primær grund til at jeg valgte sådan som jeg gjorde, var bla. at den havde 3x optisk zoom
Avatar billede agentorange Nybegynder
01. oktober 2004 - 22:33 #4
Canon A400 er efter min mening, en af de bedste kameraer du kan få i den prisklasse. HP laver Photosmart435 i samme prisklasse og det er ligeledes et 3,2 megapixel kamera. Men på mange måder er kameraet fremstillet billigere end A400, hvilket går ud over holdbarheden. Sony laver en Cybershot i ca. samme prisklasse og det er også et glimrende kamera-men for lille og spinkel efter min smag. Men husk på, at én ting er antallet af mega pixels, men det er ligeledes vigtigt at se på optikken i kameraet. Du får i sagens natur ikke verdens bedste optik til 1300 kr-hvis du falder over et kamera med Leica optik, er det sagen. Kig på antallet af autofokuseringspunkter også. A400 har f.eks 9 autofokuseringspunkter, som er et ganske acceptabelt antal

A400 er alt i alt, et godt allround kameram til dem der ikke går voldsomt meget op i kameraer
Avatar billede kludedukken Nybegynder
10. oktober 2004 - 22:23 #5
Undskylder for den sene afslutning af spørgsmålet men er ikke så aktiv herinde mere :)

Tak til jer begge.