Avatar billede oyderke Nybegynder
28. september 2004 - 17:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

FileSystemObject sletter ikke

Jeg har en almindelig computer (ikke en web server) med win2000 pro installeret. Her har jeg også installeret iis. og bruger den som intern webserver hvor jeg afvikler asp sider.

Men hvis jeg bruger nedenstående kode, så fryser siden bare når jeg afvikler koden. Virker fso kun på en webserver??

        FilNavn = Server.MapPath(sti) & "\" & RS("Fil")
        Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
        Set MyFile = fso.GetFile(FilNavn)
        MyFile.Delete
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. september 2004 - 17:37 #1
Nej problemet kan komme hvis du har Norton Antivirus installeret. Så skal du slå "Sctive Scripting" fra i norton og måske er det nødvendigt at gentarte PCen.
Avatar billede oyderke Nybegynder
28. september 2004 - 17:44 #2
Ok det hjalp på det, nu fryser den ikke længere.
Men nu siger den "Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl (0x800A0046)
Tilladelse nægtet"
Hvorfor gør den det? Jeg har FAT32 filsystem ikke NTFS..
Avatar billede oyderke Nybegynder
28. september 2004 - 17:46 #3
hehe ups, den var skrivebeskyttet..
Svar lige for point..

tak for hjælpen
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. september 2004 - 17:47 #4
Internet Guest Account / IUSR_maskinnavn skal havde rettighed til at slette fra den folder. Den rettighed skal være Modify
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. september 2004 - 17:47 #5
Ok ;) Du kan sætte true på delete så mener jeg den kan slette hvis filen er read-only:

MyFile.Delete true