Avatar billede iq0 Nybegynder
28. september 2004 - 13:00 Der er 4 kommentarer

Sammenligning af TFT skærme

Eysan

Jeg er igang med at anskaffe mig en ny  TFT Skærm.

Jeg har tidl haft denne skærm

Philips 150x
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=20790

Men jeg var en del utilfres med Ghosting som denne skærm gav.

Jeg har nu besluttet mig for at hoppe med på vognen igen. og købe denne
LG 1910B
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40152

Umidelbart ser de 2 skærm ens ud på specs. bortset fra kontrast forholdene og størelsen.

Men er der nogen der ved hvilket panel der sidder i Philps 150x
(det er S-IPS panel (mener jeg det staves) der sidder i den fra LG)

Håber i har et fornuftigt svar.
Avatar billede bpv69 Nybegynder
28. september 2004 - 21:40 #1
hvad med 17" xerox, har selv en den er ok til spil og så den flot
og der glas skærm foran for letter rengørring
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40769
Avatar billede bpv69 Nybegynder
28. september 2004 - 21:41 #2
læs bedømmelser
på linket
Avatar billede lede Nybegynder
05. oktober 2004 - 20:36 #3
Jeg synes da også at Xerox er flot, MEN glasfronten gør også at du får lys-reflekser i skærmen, hvilket jeg finder DYBT irriterende.

LG og Philips har indgået et samarbejde på panelproduktion (nok mest for at imødegå Samsungs dominans), så det er nok også S-IPS.
Jeg ville dog vælge Samsung 910N med 800:1 i kontrast, flottere billedkvalitet fås kun af endnu dyrere Samsung skærme.
Avatar billede iq0 Nybegynder
06. oktober 2004 - 12:34 #4
Jeg beder ikkke om hjælp til skærmvalg.. jeg beder som sammeligning mellem de 2 skærme