Avatar billede bluestrike Nybegynder
28. september 2004 - 09:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Outlook programmering i VBA, opret ny mail.

Hej, jeg skal til at lave nogle tilføjelser til outlook.

Jeg har allerede fået tilføjet den knap til interfacet som jeg vil have, men nu vil jeg hører hvordan jeg får denne knap til at åbne et nyt mail vindue, samt hvordan jeg får et tryk på send knappen til at kalde en sub jeg har lavet.

I excel ville jeg have benyttet mig af muligheden for at indspille makroer, men denne mulighed er der ikke i Outlook.

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede kedde65 Praktikant
28. september 2004 - 11:14 #1
Det første spørgsmål kan løses ved

Private Sub cmdNewMail_Click()
    Dim mail As MailItem
    Set mail = Application.CreateItem(olMailItem)
    Unload Me
    mail.Display

    Set mail = Nothing
End Sub

Husk at knappen skal hedde cmdNewMail.

Det andet spørgsmål, der er svaret dobbelt klik på knappen og skriv navnet på den procedure du vil kalde.

VH CK
Avatar billede bluestrike Nybegynder
28. september 2004 - 11:39 #2
tak for dit indlæg... du skulle ikke tilfældigvis have noget kode der viser hvordan man får fat i en mappen i outlook fra en hjemmeside.
Avatar billede kedde65 Praktikant
29. september 2004 - 20:14 #3
Vil du have vist indholdet af en mappe på en webside?

VH CK