Avatar billede leggodt Nybegynder
26. september 2004 - 21:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Rediger i en .pdf fil

kan man redigere i en .pdf fil?

og med hvilket program? og hvordan?
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. september 2004 - 22:39 #1
Ja, men Acrobat fra Adobe - med mindre selvfølgelig at filen er låst.
Avatar billede leggodt Nybegynder
26. september 2004 - 22:46 #2
jeg har acrobat 6,0 men hvordan skal jeg redigere i filen? og hvordan ved jeg om den er låst?
Avatar billede benneharli Juniormester
26. september 2004 - 22:49 #3
For at redigere en PDF fil skal man have Adobe Acrobat som John skriver. Det du har er højst sandsynligt Adobe Acrobat "READER"

Reader er gratis og kan kun læse og kopieres fra. Editoren koster spidsen af en jetjager ;-)
Avatar billede kabbak Professor
26. september 2004 - 22:49 #4
det du har er vel acrobat reader, der skal acrobat writer til ar skrive og redigere
Avatar billede leggodt Nybegynder
26. september 2004 - 23:04 #5
den jeg har er Adobe Acrobat Profecionel 6,0
Den var med da jeg fik Photoshop CE af mit firma
Avatar billede alexbp Nybegynder
27. september 2004 - 00:31 #6
Du skal have Adobe Acrobat Distiller. - Det er en editor og samtidig en virtual ekstra printer (printer driver), som installeres på din PC'er. Herefter vil du kunne udskrive alt som du normalt sender til en standard printer, til denne specielle PDF-printer, som så bygger en PDF-fil, ud fra nogle kriterier og indstilllinger i Adobe Distiller'en.

Herefter kan man tilføje lyde, links, kommentarer, signaturer og beskytte med passwords, låse dele o.s.v. alt tænkeligt i et elektronisk dokument. Genialt værktøj.

Hele konceptet i Adobe PDF formatet, er jo netop at stille gratis PDF-Reader'ere til rådighed, mod at afsender/distributører jo betaler "showet" gennem indkøbte Adobe Distiller versioner.

Der findes dog nogle omveje, som alligevel giver adgang til at generere sine egne PDF-filer og redigere i disse, samt udgive dem til alle alm. Adobe PDF Reader'ere:

1) - Installer 3rd party PDF-printer driver - (Der findes flere udbydere, søg selv)
2) - Installer OpenOffice (GRATIS OpenSource Office-pakke) - www.openoffice.org
    hvor der findes en PDF-export facilitet, ganske gratis !!!
Avatar billede benneharli Juniormester
27. september 2004 - 00:37 #7
--> 2)
Det er værd at bemærke at man ikke kan importere PDF i open office. Kun exportere.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. september 2004 - 20:16 #8
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. september 2004 - 20:19 #9
her er mit svar
Avatar billede hastek22 Nybegynder
27. september 2004 - 20:30 #10
Da du jo har Acrobat Profesional 6.0 er der jo ingen grund til at finde andre programmer :-)
Du stillede et spørgsmål vedr hvordan man kunne se om et dokument var låst. det kan du se nederst i venstre hjørne nå du åbner et dokument Acrobat (en lille "gylden" hængelås, hvis der er en hængelås kan der være lagt forskellige begrænsninger på hvad du kan gøre med filen.
Hvi der ikke er en hængelås kan du ændre i dokumentet ved at vælge Tools -->Advanced editing -->Touch up text tool (eller hvad det nu er du ønsker at ændre)
Avatar billede leggodt Nybegynder
27. september 2004 - 23:02 #11
BRAVO hastek22
Det var præsis dette fif jeg havde brug for.

Tak for det, kan du ikke sende et svar.

Tak til jer andre også, men hastek22 ramte plet.
Avatar billede hastek22 Nybegynder
28. september 2004 - 07:53 #12
Velbekommen :-)
Avatar billede alexbp Nybegynder
28. september 2004 - 13:27 #13
Hmmm, daahh ....
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. september 2004 - 19:52 #14
alexbp> spørger giver point for det bedste svar, og har hastek22 klart den bedste til at give et fyldestgørende svar...