Avatar billede fh1dk Nybegynder
25. september 2004 - 20:09 Der er 10 kommentarer

krypering virker ikke

Jeg har været ude og købe en trådløs router d-link di-624 og netkort til 2 pc'ere d-link DWL-G520.

Jeg har fået internettet til at køre på begge maskiner men derefter er der så opstået lidt problemer. Jeg er fuldstændig grøn i dette her så det skal nok skæres lidt ud i pap ;-)

Computer 1 Hovedstation.
Fik sat Wizard op en enkelt gang, men kan nu ikke få kontakt med "web-siden" 192.168.0.1 og få sat resten op (mangler vist alt) - jeg har kigget lidt rundt i windows hjælp men kan ikke rigtigt finde noget entydigt svar på hvordan jeg for gjort mit netwærk sikkert. Jeg har prøvet at afinstallere netkort og reset'te routeren, men stadig problemer.

Computer 2 har slet ikke haft forbindelse med ovennævnte "web-side" så den har jeg ikke gjort mere ved. Fik dog kontakt med en nabos trådløse.....

Begge computere kører med Win XP og har installeret SP2.

Håber der er en der ved lidt mere om dette.
Avatar billede fh1dk Nybegynder
25. september 2004 - 20:09 #1
Kryptering skulle der have stået
Avatar billede benneharli Juniormester
25. september 2004 - 20:38 #2
Det lyder som om du har slået kryptering til på routeren, men ikke på dit netkort. Prøv at gå ind i egenskaber for dit netkort og slå det til.

Hvad står der for øvrigt hvis du åbner "start" - "kør" - skriver "cmd", trykker enter og skriver ipconfig?
Avatar billede fh1dk Nybegynder
25. september 2004 - 20:54 #3
Under hvilket faneblad i egenskaber finder jeg hvor det kan slås til ?

Står følgende:
Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\abc>ipconfig

Windows IP-konfiguration

Ethernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse 3:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.101
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1

C:\Documents and Settings\abc>
Avatar billede kenp Novice
25. september 2004 - 21:28 #4
du skal bruge det program som fuldte med dit trådløse kort eller brug guiden trådløst netværk som du finder under kontrolpanelet! og husk at sætte det op som du har gjort i din router.
Avatar billede fh1dk Nybegynder
25. september 2004 - 22:19 #5
har gjort som bogen skriver. men skriver at mit ikke er en sikker forbindelse. har fundet lidt her der måske kan hjælpe mig http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/icsxp/index.htm
Avatar billede kenp Novice
25. september 2004 - 22:26 #6
ICS ? det burde da ikke have noget med dit problem at gøre!
Avatar billede fh1dk Nybegynder
25. september 2004 - 22:51 #7
nej tror du har ret, de første linjer i hans artikel virkede bare nogenlunde at læse, så troede han måske havde lidt kendskab til mit problem.
Avatar billede kenp Novice
25. september 2004 - 23:10 #8
du skal nærmere forbinde dig med kabel til din router også logge ind i den også kontrollere eller sætte din router op igen, også huske de forskelllige oplysninger da de skal bruges i dine trådløse computere
Avatar billede fh1dk Nybegynder
26. september 2004 - 09:21 #9
Jeg fik reset det og nu virker det på denne computer ;-)
Avatar billede kenp Novice
26. september 2004 - 12:59 #10
så skal du sætte den anden computer op på nøjagtig samme måde som den du sidder ved!