Avatar billede supertau Nybegynder
05. marts 2001 - 10:20 Der er 5 kommentarer

Ingen forbindelse til internet

Et par nye maskiner med win 2000 kan ikke komme i forbindelse med internettet. Vi kører med en proxyserver i nettet. Der har aldrig tidligere været problemr med at få maskiner til at \'se\' internettet, men disse 2 vil bare ikke. Jeg har på fornemmelsen at det har noget med DNS at gøre, men jeg ved bare ikke hvor jeg skal lede.
Avatar billede cc2000 Nybegynder
05. marts 2001 - 10:25 #1
du kan jo prøve at se om pc\'erne kan finde nogle sider på nettet ved at indtaste en ip-adresse som navn... f.eks: http://64.209.188.135 hvis du kommer ind på novell\'s hjemmeside så er det dns\'en det er galt med.
Avatar billede cc2000 Nybegynder
05. marts 2001 - 10:27 #2
Har du husket at indtaste proxy-indstillingerne i browseren, under internet-indstillinger, forbindelser, lan-indstillinger???
Avatar billede spikey Nybegynder
05. marts 2001 - 10:31 #3

Kan du pinge din gateway og dns??
Avatar billede ravn1 Nybegynder
07. marts 2001 - 09:07 #4
Hvis jeg bruger ZoneAlarm, og så skal på nettet kommer der en box hvor jeg skal sige ja/nej for at Internet Explorer kan få lov til at komme på nettet. Det jeg synes er skod er at når jeg gør det kommer der også et andet program der vil på nettet, det hedder \"Services and Controller app\" hvis jeg siger Nej til at den må komme på nettet kan jeg ikke få adgang til nettet, selvom IE har fået lov...
Avatar billede supertau Nybegynder
08. marts 2001 - 15:25 #5
Det viser sig nu at problemet er at windows 2000 ikke kan finde proxyserveren. Dvs vi kan pinge den med ip adresse men ikke med navn :

ping 192.168.12.2  virker
ping aserver02    virker ikke

vi har så efterfølgen tastet ip adresse i explorers proxyopsætning, og det har bevirket at vi nu kommer på nettet. Men der mangler stadig en forklaring på hvorfor.