Avatar billede cupermann Nybegynder
25. september 2004 - 12:05 Der er 15 kommentarer

Hvorfor kan jeg ikke se mine ASP sider HTTP500

Hej.

jeg har en server som køre med Windows2003server og har II"S6.0 men nå jeg håber min Hjemmeside jeg har på server skriver den Http500 jeg kan kun se noget af siden. Hvorfor gør den det.
Avatar billede mrbarnes Nybegynder
25. september 2004 - 12:09 #1
Har du prøvet med en almindelig HTML? For fejl 500 svare til scripte fejl i enten ASP eller hvad der afvikles af script sprog.
Avatar billede cupermann Nybegynder
25. september 2004 - 12:10 #2
Ja har også prøve html der virker det
Avatar billede keysersoze Guru
25. september 2004 - 12:10 #3
fejl 500 betyder at det er en server-fejl. Dette kan skyldes en fejl i IIS'en eller en fejl i ASP-koden.

Funktioner -> internetindstillinger -> avanceret -> fjern kryds i "vis meddelelse om uskadelige http-fejl" - så får du en bedre fejlbeskrivelse.
Avatar billede cupermann Nybegynder
25. september 2004 - 12:11 #4
Men det sjove er at det har en gang virke på en ande server
Avatar billede cupermann Nybegynder
25. september 2004 - 12:12 #5
Det skriver den.

Active Server Pages error 'ASP 0131'

Disallowed Parent Path

/nyhed/nyheder.asp, line 5

The Include file '../whobanned.asp' cannot contain '..' to indicate the parent directory.
Avatar billede keysersoze Guru
25. september 2004 - 12:15 #6
Medmindre i ændrer på sikkerhedsindstillingerne i IIS'en så er det ikke tilladt at bevæge sig til parent directory på den måde i gør (altså vha ../). Derfor - ændre på indstillinger i IIS'en (kan desværre ikke huske hvordan) eller kod de dele om hvor ../ er et problem
Avatar billede cupermann Nybegynder
25. september 2004 - 12:18 #7
Okay Men hvordan finder ´jeg ud af hvad der er gal
Avatar billede keysersoze Guru
25. september 2004 - 12:24 #8
De andre IIS'er som siden har kørt på har højst sandsynligt været IIS5 eller IIS6 med ændret sikkerhedsindstillinger. IIS6 er som standard lavet med et noget højere sikkerhedsniveau og det betyder bl.a. at det ikke er tilladt at bruge ../ for at bevæge sig baglæns i en mappestruktur... så det er dét der er "problemet"

Derfor - ændre sikkerhedsindstillingerne i IIS'en eller lav om på jeres filhenvisninger.
Avatar billede cupermann Nybegynder
25. september 2004 - 12:26 #9
Hvordan gør man det
Avatar billede ranglen Nybegynder
25. september 2004 - 12:30 #10
Avatar billede cupermann Nybegynder
25. september 2004 - 12:31 #11
Kan man hente iis 5!?
Avatar billede keysersoze Guru
25. september 2004 - 12:37 #12
Nej - den leveres kun sammen med de forskellige win-versioner. Men ændrer du scriptet eller ændrer du IIS ud fra ranglens link er IIS6 også betydeligt bedre!
Avatar billede cupermann Nybegynder
25. september 2004 - 12:37 #13
men det kan jeg ikke finde ud af hehe
Avatar billede keysersoze Guru
25. september 2004 - 12:46 #14
kig på "WORKAROUND" på ranglens link - der står klart og tydeligt der. Hvis du stadig ikke kan ændre det og du ikke kan ændre scriptet så er der alligevel masser af muligheder; få en til at ændre scriptet - burde være rimelig simpel omend det måske er et stort arbejde hvis det er et stort script, få en til at opsætte IIS for dig, køb en anden server-version med iis5
Avatar billede mr.d Nybegynder
04. oktober 2004 - 10:00 #15
ASP er som default ikke tilladt. har du giver IIS tilladelse til at vise ASP ?