Avatar billede bjarke-b Nybegynder
05. marts 2001 - 06:56 Der er 60 kommentarer og
6 løsninger

Copyright

Hejsa Eksperter,

Tag lige et kig på www.freelance.bekhoj.dk og http://www.whitehat.dk/ddesign ?
Den spasser har sq da stjålet det design fra mig!

Nogen med andre meninger ?

-/Bjarke Bekhøj
Avatar billede tommyf Nybegynder
05. marts 2001 - 07:17 #1
Det kunne også være omvendt......
Ntweb herinde fra var ude for det samme.

Men det er i hvert fald samme design. Har du lavet det hele fra bunden?
Avatar billede tommyf Nybegynder
05. marts 2001 - 07:19 #2
Hvorfor tror jeg bare ikke på at han har \"patent\" på navnet DUCK-DESIGN?
Han har ikke engang købt et webhotel - men sit navn? NOT!
Avatar billede dna Nybegynder
05. marts 2001 - 07:22 #3
bjarke... var det ikke dig, som lavede en komplet kopi af the-gnu.dk... så hvem mon man skal tro på !??

dna
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
05. marts 2001 - 07:25 #4
Well, jeg erkender at jeg ikke selv har lavet det layout, men en af mine venner har siddet og lavet det fra bunden til mig, så jeg kan ikke se hvordan det kan være omvendt....
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
05. marts 2001 - 07:26 #5
Og det design jeg snakker om er det på min side.
Avatar billede dna Nybegynder
05. marts 2001 - 07:57 #6
Ja... Bjarke, jeg har kigget de 2 sider, som jeg må erkende ligner meget hinaden ! (ren kopi) ...men, jeg har bare lidt svært ved at tage dig seriøst, når jeg ved at du engang selv lavede en TOTAL kopi af en anden side... right !?

dna
Avatar billede htx98i17 Professor
05. marts 2001 - 08:27 #7
se lige hvad han hedder til efternavn, ham der skulle have lavet en kopi:

Magnusson

det navn minder mig om en hvis magnus_tagmus her på eksperten, hehe

ej, det er nok ikke  ham :o)
Avatar billede Gnefner Novice
05. marts 2001 - 08:28 #8
hehehe..det ser surt ud hva´ Bjarke..... det lader jo ikke til at du er til at stole på, det kunne jo lige så vel, være dig der har kopieret, fra D-design ikk¨???? Det der med at det er en ven, der har \"bygget\" den op fra bunden, kan enhver jo komme og sige...!!!!
Avatar billede wiking Nybegynder
05. marts 2001 - 08:33 #9
http://www.psyko-design.subnet.dk/
Tjek lige \"Stilen\" !
Avatar billede htx98i17 Professor
05. marts 2001 - 08:36 #10
så tjek lige hans punkt \"hvem står bag\"

\"Hvem står bag PSYKO DESIGN SOLUTIONS ? Det gør 13 årige Anders Arild Magnusson\"
Avatar billede htx98i17 Professor
05. marts 2001 - 08:37 #11
så når han er 13, vælger jeg at tro på bjarke :o) da jeg ikke mener det er sandsynligt at en 13 årig kan lave sådan en design, med mindre at den 13årige har fået MEGET hjælp til det :o)
Avatar billede wiking Nybegynder
05. marts 2001 - 08:40 #12
Hmm... Aldrig undervurder andre mennesker.

Du ville blive skræmt hvis du så hvad sådanne mennesker kan.

Der er faktisk en 14 årig der har oversat en stor del af nogle linuxkoder til et ander sprog.
Avatar billede htx98i17 Professor
05. marts 2001 - 08:42 #13
jeg ved det godt! men efter at have set det link du postede og at det er ham den 13årige der har lavet det, tror jeg ikke på at han også kan lave et design som bjarkes...!
Avatar billede wiking Nybegynder
05. marts 2001 - 08:44 #14
Der står yderligere på siden at \"DUCK-DESIGN\" er han\'s \"højre hånd\".
Avatar billede htx98i17 Professor
05. marts 2001 - 08:46 #15
nej nej viking, DUCK design er ham selv igen! Det står der jo højt og tydeligt i punktet \"Hvem står bag\"
Avatar billede wiking Nybegynder
05. marts 2001 - 08:48 #16
Hmm. Tjek de andre sider han har designet.
Avatar billede htx98i17 Professor
05. marts 2001 - 08:51 #17
nu det ikke rigtig til at finde ud af, for på en side står der at der er 2 andre designere også...

nå men jeg gider ikke dette mere, bjarke må jo selv finde ud af det :o)
Avatar billede wiking Nybegynder
05. marts 2001 - 08:54 #18
Jeg vil bare lige vide 1 ting.
Hvornår åbnede de 2 sider.
Og jeg vil desuden gerne se den anden person\'s version af historien!
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
05. marts 2001 - 09:45 #19
Jeg har sendt en mail til ham, jeg skal nok lige skrive hvad han svarer.

wiking -> Well, jeg tror jeg uploadede det der i starten af december.....
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. marts 2001 - 09:59 #20
Bjarke, du har chancen endnu. Din side virker ikke i Netscape. Og det gør kopien
så sikkert heller ikke.... Du kan jo bare rette den til, og se om han følger efter :)

Personligt ville jeg ikke tage mig af om nogen stjal noget fra mig, som jeg alligevel
har lagt ud på nettet. Det er livet for kort til ...
Avatar billede bacha Nybegynder
05. marts 2001 - 10:08 #21
Bjarke<--> Det er rigtigt at det er samme design, men hvis han nu synes det er så fedt så lad ham bruge det. Du ved jo bare at det er dig der har lavet noget godt når han kan li´ det.

bacha
Avatar billede da_nigga Nybegynder
05. marts 2001 - 12:09 #22
Nu skal det lige siges at det ikke var bjarke der fandt kopien... Det var mig... Og det med at lade ham bruge det... Tja han kunne da tage og ændre lidt på det sådan at det var lidt mere unikt... Unikt nok til at kalde det hans eget....
Avatar billede bacha Nybegynder
05. marts 2001 - 13:51 #23
Det har du ret i Da Nigga (Min fejl!)
Men der er ikke alt for mange designs på andres hjemmesider, der ikke er taget fra andre sider!

bacha
Avatar billede da_nigga Nybegynder
05. marts 2001 - 14:44 #24
Narj det er jo heller ikke det jeg siger... Der bliver taget med arme og ben... Men man behøves ikke at følge strømmen hele tiden... Især ikke på nettet... Vil man gøre sig kendt skal man have noget der er unikt... ;)
Avatar billede skadedyr Nybegynder
05. marts 2001 - 18:40 #25
Du behøver da bare at lave en højreklik sikkerhed, hvor det fremgår at du har copyrigth, tager de design eller billeder, tekst m.m. så er da bare at sagsøg røven ud af bukserne på drengen, men husk at vente til der har været masser af besøgende på siden, for så er der lidt mere i kassen til dig.
Avatar billede dna Nybegynder
05. marts 2001 - 19:07 #26
skadedyr: Det kan jo være omvendt også.... og, hvad fanden skulle et højrekliks copyright hjælpe !?
Avatar billede tommyf Nybegynder
05. marts 2001 - 19:16 #27
Brug Ljweb\'s metode:
Skriv et brev:

Såfremt du ikke har fjernet mit design fra din side inden 24 timer,vil jeg opfatte det som et tegn på at du er interesseret i mit design, og derofr sender dig en regning på produktion..... (eller lignende) :o)
Avatar billede skadedyr Nybegynder
05. marts 2001 - 19:19 #28
dna. jeg garantere for at et højreklik copyright hjælper på en sag, hvis og såfremt at der på siden står at der copyright på alt materiale.

Vi har på den konto, 2 gange fået erstatning.
Avatar billede skadedyr Nybegynder
05. marts 2001 - 19:23 #29
Lad mig straks understrege at vi ikke bliv rige, af erstatningssagerne, men vi fik dog lidt oprejsning.
Avatar billede dna Nybegynder
05. marts 2001 - 20:19 #30
hmm! Hvilke sider taler du om !?

dna
Avatar billede skadedyr Nybegynder
05. marts 2001 - 20:31 #31
Vores gamle side nu nyrevideret side om skadedyr i danmark.
andre firmaer stjal vores servicesystem og billeder fra siden, billeder vi har betalt for, tekst og systemer vi har betalt mange penge for.

Vi tog kontakt til vores advokat og fremførte et krav om at billeder og tekst skulle fjernes omgående fra deres side og brochurer det blev ikke gjort hvorefter vi udtog stævning med krav om erstatning og det fik vi. Samtidig fik sagsøgte 24 timer til at fjerne alt materialer fra hjemmesider, borchurer m.m.

Vores side er på adr. www.dkss.dk

Avatar billede skadedyr Nybegynder
05. marts 2001 - 20:35 #32
for at det skal være løgn har vi også, vundet en retsag om at bruge vores navn.

Dansk SkadedyrsService, der var nogen der mente at det lå for tæt på andre navne.
Avatar billede exe-s Nybegynder
05. marts 2001 - 20:40 #33
dette er overskriften på hans side:

Du har ikke rettigheder til at se denne side

og dett er din side:

Velkommen til Bekhoj Freelance

erko han har nok ikke lavet særligt meget efter.
det kan jo også være han fik dårlig samvitighed og fjernet sitet.
Avatar billede skadedyr Nybegynder
05. marts 2001 - 20:40 #34
dna. hvis du kikker på siden står der copyright i øverste hjørne, ligesom man bliver gjort opmærksom på at der ved højreklik er copyright på alt materiale. Den holder ved en erstatningssag.
Avatar billede skadedyr Nybegynder
05. marts 2001 - 20:41 #35
Jeg kan heller ikke se siden. så han har nok fået kolde fødder.
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
05. marts 2001 - 20:43 #36
skadedyr -> Jep ;-)

Jeg sendte en mail til ham med frist til tirsdag kl 8.00, han har ikke svaret men fjernet siden ;o)
Avatar billede skadedyr Nybegynder
05. marts 2001 - 20:46 #37
bjarke-b kik på vores side, den holder ved en evt. retsag.  www.dkss.dk
Avatar billede smms Nybegynder
05. marts 2001 - 20:50 #38
skadedyr > Har man ikke copyright på ting man selv har lavet selvom man ikke har et © på siden
Avatar billede skadedyr Nybegynder
05. marts 2001 - 20:53 #39
Jeg kan den underhylmer blive så fløjtende arrig, når nogen på andres bekostning stjæler et stykke arbejde man har brugt rigtig meget tid på. Når man så har og bruger en advokat i sin dagligdag, ja så er det da bare at stævne røven ud af bukserne på personen. Ikke at det giver penge i kassen, men det giver en fornøjelsen af at se at personen ikke slap særlig heldigt fra gerningen og det er jo dejligt. Fornøjelsen ved at se hele den andens arbejde skulle laves helt om.
Avatar billede skadedyr Nybegynder
05. marts 2001 - 20:57 #40
smms. nej det har man ikke, specielt ikke på nettet, hvor folk stjæler med arme og ben. Men stjæler du et billede er der både egenskaber og copyright, så man kan næsten altid spore, hvor det kommer fra.

Hvis ikke det fremgår at du har copyright, så er det et stort tag selv bord. Mht. til navne står man meget anderledes stærkt, hvis det forsøges stjålet.
Bare spørg løs, jeg har virkelig sat mig ind i det.
Avatar billede smms Nybegynder
05. marts 2001 - 20:59 #41
jeg forstår dig godt
jeg har selv haft et opgør med http://www.darkindex.dk dog uden advokat.
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
05. marts 2001 - 21:01 #42
skadedyr -> Kan ikke huske hvor jeg har læst det, der stod dog at man har copyright på ALT hvad man har lavet uanset om det er skrevet eller ej.
Avatar billede smms Nybegynder
05. marts 2001 - 21:02 #43
Bekendtgørelse af lov om ophavsret
Kapitel 1
Ophavsrettens genstand og indhold
Beskyttede værker
§ 1. Den, som frembringer et litterært eller kunstnerisk værk, har ophavsret til værket, hvad enten dette fremtræder som en i skrift eller tale udtrykt skønlitterær eller faglitterær fremstilling, som musikværk eller sceneværk, som filmværk eller fotografisk værk, som værk af billedkunst, bygningskunst eller brugskunst, eller det er kommet til udtryk på anden måde.
Stk. 2. Kort samt tegninger og andre i grafisk eller plastisk form udførte værker af beskrivende art henregnes til litterære værker.

Stk. 3. Værker i form af edb-programmer henregnes til litterære værker.

Avatar billede skadedyr Nybegynder
05. marts 2001 - 21:03 #44
en lille detalje.
Vi snakker ophavsret, der en klar lovgivning på området, men det skal fremgå af materialet, ellers holder den ikke.
Man kan feks. sagtens patenbeskytte et design, tænk på Fætter BR, prøv at gengive den på en af dine sider, så skal du bare se.
Avatar billede dna Nybegynder
05. marts 2001 - 21:06 #45
skade: hvor meget \"vandt\" I ved de 2 retssager ?

dna
Avatar billede skadedyr Nybegynder
05. marts 2001 - 21:07 #46
Jamen du har ret, den holder bare ikke på nettet, af den simple årsag at det er fuldstændig umulig at kontrollere. Som dommeren sagde til os, vi må ikke håbe at alle sagsøger hinanden  for sådanne pelitesser, for så får godt nok travlt. Underforstået de går ikke særlig meget op i hvad der foregår på nettet.
Avatar billede skadedyr Nybegynder
05. marts 2001 - 21:09 #47
dna, det er næsten ikke værd at tale om 2500,00 kroner, men det var det hele værd, for personen var noget højrøvet, i kan bare komme og alt det her.

Vi mangler Amerikanske tilstande, så havde vi nok fået lidt mere.
Avatar billede skadedyr Nybegynder
05. marts 2001 - 21:16 #48
smms hvad problemer har du med din side ??????

er der stjålet fra siden med arme og ben ?????
Avatar billede skadedyr Nybegynder
05. marts 2001 - 21:23 #49
prøv at tag en enhver bog, blad m.m. der vil et eller andet sted stå regler om ophavsret eller copyright. For hvis ikke det står nogen steder er du på trods at ophavret, ilde ude, man skal simpelhen gøre opmærksom på at det her er mit og det skal du bare ikke røre. Hvis ikke det fremgår, kan man fejlagtig tro at man bare kan tage det, handler man i god tro, er det straf-frit.
Avatar billede smms Nybegynder
05. marts 2001 - 21:50 #50
skadedyr > det er mest mine links (med rammer og det hele) der bliver lånt
se fx min:http://www.indexsiden.dk og se så http://www.gif-world.com/Danske/dansklinks.htm
Avatar billede skadedyr Nybegynder
05. marts 2001 - 21:59 #51
Jeg har kikket på siderne og jeg kan godt se hvad du mener, kender du det man ved bare at det er ens eget værk og så ser man det andet sted, ikke helt det samme men tæt på og kan næsten ikke ha det, men det er bare svært at gøre noget ved det, jeg ved godt og jeg fordømmer alle der sender en virus, men hvad med alternativt at save benene af ham.
Avatar billede skadedyr Nybegynder
05. marts 2001 - 22:04 #52
ok spøg til side, smms der er ikke tale om nøjagtige kopier af dine ting, du har ret det er mistænkeligt tæt på, men den er altså svær at gå til en advokat med, for den anden vil selvfølgelig sige, det er rigtig at jeg har kikket og jeg har lavet noget tilsvarende men ikke det samme.
Avatar billede smms Nybegynder
05. marts 2001 - 22:10 #53
problemet er at jeg først har opdaget ham nu og har så imelletiden opdateret min egen.
Avatar billede skadedyr Nybegynder
05. marts 2001 - 22:17 #54
Jeg har kikket på alle siderne og hvis du var først med ideen, forstår jeg godt din harme.
Men din side er god, jeg har sjældent set så mange links, på så lidt plads.

Må jeg ønske dig tillykke, du har som en af de få, fået plads blandt mine fortrukne.

Men hvis man laver noget godt, vil alle de andre følge efter og de er lærenemme når mesteren underfostået dig laver en side til UG, ideen er den også din, hvis den er det, ja så kan jeg ederhakmer godt forstå du bliver su.
Avatar billede dna Nybegynder
05. marts 2001 - 22:22 #55
Der er sq da INTET nyskabende i indexsiden !? Der findes 1000-vis af forskellige startsider i alle mulige skikkelser...!!

dna
Avatar billede skadedyr Nybegynder
05. marts 2001 - 22:26 #56
ejjjj hvor er du en hård mand dna og du har da ret, men jeg ved og det gør du nok heller ikke, men en eller anden har jo fået ideen og det er sgu da irreterende, hvis man gør noget godt, har en lille ide\', så går der ikke mange dage så er det kopiret til højre og venstre.
Avatar billede smms Nybegynder
05. marts 2001 - 22:26 #57
Takker mange gange for rosen, min side startede som min foretruke jeg selv kunne starte op på, og siden har jeg så givet linken ud til folk som spurgte om links til gode sider.

Jeg kan bare ikke forstå hvorfor de ikke bare smider en link på til min side for det er jo nemt at se de ikke selv opdaterer.
Avatar billede skadedyr Nybegynder
05. marts 2001 - 22:39 #58
Det er typisk for andre at de forsøger at have gode sider på andres præmisser og du har da ret i at de bare kunne linke, de får stadig hits på den konto og det er jo det de vil opnå, men selve fortjenesten tilfalder jo dig og det er staks lidt sværer at leve med ikk. Fidusen vil i enhver henseende være at alle fik flere hits. Jeg har da selv linket fra min egen side til andre, men gør det ikke mere, vores problem i vores branche er at vi nu har lavet en omfattende side, faktisk er der tale om langt den bedste side og der ligger et stort sykke arbejde i siden, jeg garantere for at der ikke går lang tid, så vil de andre følge med og vi har jo lavet forarbejdet.
Avatar billede tommyf Nybegynder
05. marts 2001 - 22:39 #59
Jeg kan godt lide www.nil.dk s copyright besked (nil.dk herfra).
Den bliver ikke læst af andre end dem der vil hugge sitet. Om det så har en negativ indvirkning på søgemaskiner skal jeg ikke kunne sige.
Avatar billede dna Nybegynder
05. marts 2001 - 22:39 #60
det var ikke for at være hård... men, jeg syntes virkelig at det er i orden at folk kopierer IDÉEN !! Forstå mig nu ret... Idéer må folk gerne kopiere efter min mening, da det skaber nogle bedre sider... Hvis folk skal \"slåes\" lidt for sine besøgende.. hvis du/I forstår !?

dna
Avatar billede smms Nybegynder
05. marts 2001 - 22:44 #61
tommyf > dette ville være den rigtige måde at sætte copyright på ens side
<META NAME=\"Copyright\" CONTENT=\"Morten Sørensen, 2001. All rights reserved.\">
Avatar billede skadedyr Nybegynder
05. marts 2001 - 22:52 #62
Jeg er kun enig og siden fra nil.dk er da fin lavet og mht. til copyright er det skrevet så man forstår det, hvis man har en smule skam i livet.

Copyright på siden og ophavsret, evt. hele lov grundlaget, så er man da godt stillet.

og dna du har ret, jeg var lidt ironisk, da jeg skrev, men man bliver sgu da lidt, når man pludselig ser at andre tager den skide gode ide\' man har fået og man har jo lidt stolthed underforstået at nu kunne det tænkes at andre stjæler fortjenesten fra en.

Vi kunne alle skrive ideen\' til siden er stjålet fra og så et direkte link, det ville vi alle tjene lidt på, har jeg ret ?????
Avatar billede skadedyr Nybegynder
05. marts 2001 - 23:05 #63
bjarke-b\'s 20 point er vist brugt for idag.
Avatar billede wiking Nybegynder
06. marts 2001 - 08:21 #64
skadedyr>: Hmm, jojo jeg ville gerne sagsøge en 13 årig.

Hav dog lidt skam i livet, han kender knap nok ordet copyright.
Avatar billede skadedyr Nybegynder
06. marts 2001 - 15:28 #65
Hvordan skulle jeg vide at drengen kun er 13 år, men han får vel også lommepenge ???? Ha Ha Ha

Avatar billede dna Nybegynder
06. marts 2001 - 15:32 #66
jeps.. tag de penge...! Han bruger dem bare på slik, cola og gelé til hans i forvejen fedtede hår...

dna